lauantai 15. tammikuuta 2022

MITEN MUN BLOGI TOIMII?

 


Heippaa ja tervetuloa lukemaan uutta blogia!

Tämän itseasiassa piti tulla jo eilen tai siis minulle huomenna, mutta koska pääsen tekemään tätä vasta näin torstaina niin tulee lauantaina. Se olisi muuten eka kouluviikko paketissa, miten meni ja oliko kivaa palata taas kouluun? Musta oli ihanaa palata kouluun, mutta ehkä ainoa mitä jään kaipaamaan on se kun aamulla sai aina nukkua melkein puolille päiville asti. Ja jos luet tätä heti näin yhdeltätoista niin hyvää huomenta! Jutellaan lisää arjesta ensi viikolla, mutta mennään nyt itse asiaan heti. 

Olen nyt tässä 15 minuuttia miettinyt, että mikä ihme tämän otsikko voisi olla ja miten voisin selittää tämän kirjoituksen idean, enkä kyllä ole vielä mitään järkevää ratkaisua löytänyt, mutta yritetään sählätä jotain. Tuossa tovi ennen mun lomia niin yksi ilta katselin vain näitä Bloggerin teemoja, yksi sitten oli todella kivan näköinen, ajattelin sitten kokeilla sitä ja painoin mielestäni esikatsele nappia, mutta painoin vahingossa "käytä" nappia ja vielä hyväksyin sen. Sitten mulla olikin uusi teema ja nyt esittelen sen teille, koska se voi olla vähän outo, jos ei sitä ihan ymmärrä joten tervetuloa mukaan!


Otsikko & esittelyteksti

Elikkäs heti oikeastaan ylhäällä näkyy mun blogin otsikko ja esittely. Itseasiassa tuota esittelyä vois vähän fiksata, mutta nyt täytyy tunnustaa, että en enää muista, että miten se tehtiinkään. Persoonallisempi otsikko voisi myös olla tosi kiva, mutta mikä se voisi sitten olla? Hmmmm, mun luovuustaidoilla en keksi kyllä mitään, joten jos haluat auttaa minua ja sinulla olisi joku persoonallinen ja kiva otsikko idea niin kerro se tuolla kommenteissa ihmeessä. Siinä vois ehkä heti jotenkin näkyä mun sairaus tai jotain en minä tiedä... Luotan teihin, koska te olette varmasti 1 000 kertaa minua parempia suunnittelemaan otsikkoja. 


Päivämäärä, haku ja profiili

Aina jokaisen blogi kirjoituksen ylhäältä näet päivämäärän milloin se on tullut ja joo, ei tästä varmaan muuta. :D Tuolla oikealla sivupalkin ylhäällä on joku "hae tästä blogista", nyt täytyy kyllä taas myöntää, että mulla ei ole kyllä taaskaan mitään hajua, että mitä sillä sitten voi hakea? Ehkä, jos laitat sinne jonkun sanan niin se näyttää kaikki siihen liittyvät kirjoitukset, kai? Eikö muuten mun pitäisi ehkä olla perillä näistä asioista, kun mun tämä on? Noh, onneksi jo tiedätte, että oon aina ihan pihalla kaikesta. Ja jos väitätte, että mun pitäisi tietää niin...... olette täysin oikeassa. Minä lupaan opetella. Kuitenkin tuossa haun alapuolella lukee tietoja minusta osio, jossa peräti näkyy mun nimi. Sillä päästään jo pitkälle. Eikun näkee siitä myös profiilin, joten jos kiinnostaa mun tyhjä profiilini niin käykää kurkkaamassa. Miksi kukaan kävis? Sitä en tiedä...

 

Lukijat

Huom! Ei seuraajat vaan lukijat, siinä on ero:) Profiilin alapuolella on lukijat jotka ovat liittyneet niin kuin lukijoiksi en osaa sitä oikein muuten selittää, mutta niiiin iso kiitos kaikille jotka ovat liittyneet se auttaa ihan hirveästi ja myös motivoi! Pitäsköhän tässä mainostaa, no tuotaa...? Olen pahoillani, seuraavaksi luvassa mainospuhe. Jos sinä haluat tukea ja auttaa ilmaiseksi mun blogia, niin olisin niiiiin kiitollinen, jos liittyisit lukijaksi. Se on täysin ilmaista ja se vie sulta ehkä noin 20-25s. Se onnistuu tuolta oikeata sivupalkista ja sitten painamalla juuri tuota sinistä lue nappia. Monet kysyvät, että mitä tarkoittaa siellä julkinen lukija kun se kuulemma kysyy haluatko liittyä julkiseksi vai yksityiseksi niin julkinen lukija auttaa minua enemmän, mutta silloin valitettavasti sun profiilikuva näkyy tuossa luettelossa, mutta mitään muuta ei näy. Se auttaa minua vain enemmän, kun saan ikään kuin yhden lukija määrän lisää, mutta ei sillä ole niin väliä. Kiitos kaikille kuitenkin niin lukijoille ja muillekin!


Arkisto & tunnisteet

Lukijoiden alapuolella on sitten arkisto, siis joku pölyinen paperi kellari vai? Eei ihan, mutta liittyy kyllä historiaan. Mutta ei kovin kauas historiaan.... Siinä siis näkyy jokainen kuukausi milloin olen blogeja tehnyt ja kuukauden perässä numero. Se tarkoittaa sitä, että kuinka monta blogia mie olen tehnyt sinä kuukautena ja, jos painat jotain kuukautta se näyttää sitten sen kuukauden blogit. Sitten sen alapuolella on tunnisteet. Aina kun teen uuden kirjoituksen niin lisään siihen tunnisteita. Esim. viime blogi oli uutuusherkkujen maistelu, laitoin tunnisteeksi uutuusherkut ja tuossa listassa näkyy kaikki tunnisteet mitä olen käyttänyt. Jokaisen tunnisteen perässä on taas numero ja se kertoo, että kuinka monta siihen aihealueen liittyvää kirjoitusta on. Tuo muuten kirja tausta on musta ihan sairaan hieno! Mitä te olette mieltä?

 

Kommentointi

Eli, jos mulla nyt näkyy samalla lailla kun teillä niin blogin loppuun tulee tuollainen "lisää kommentti" ja, jos vain millään pystyt/haluat niin olisi ihanaa, jos laittaisit kommentteihin palautetta sun muuta. Musta on aina ihana jännätä blogin julkaisun jälkeen, että tuleeko kommentteja ja oikeasti siitä myös niiiin iso kiitos. Te annatte niin paljon ihanaa palautetta, joka oikeasti merkkaa mulle niin paljon. Sinä pystyt muuten kommentoida ihan nimettömänä niin sun nimi ei näy joten kukaan ei tiedä, että just sinä olet sen laittanut. Toki nimen voi myös laittaa, mutta ei pakko. Kiitos kuitenkin tästäkin kaikille! En ole ikinä niin kuin ihan blogisivulta lukenut omia blogejani, mutta nyt huomasin, että kun olet lukenut kirjoituksen loppuun niin siihen tulee joku suositus toiseen blogiin. 

Noniin! Nyt sain vihdoinkin ehkä selitettyä, että miten tämä teema toimii ja toivottavasti ymmärsit, koska mun selitykset voi olla vähän huonoja ja sekavia... Nyt jos vaan millään haluat niin kommentoi tuohon alas palautetta ja mikä blogin nimeksi voisi tulla? Kiitos taas ihan hirveästi kun suostuit kuluttamaan sun viikonlopusta aikaa mun blogille, ei voi muuta kun olla kiitollinen. Nähdään taas tiistaina jolloin tulee joku reveal musta....:) Mooikka mooi ja hyvää lauantain jatkoa!

Instagram: samuelin_blogi

Whattsap: 0403779896








2 kommenttia:

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...