Hei kaikille!
Oikein lämpimästi tervetuloa mönkijän esittely blogiin.
Tässä blogissa minä tulen esittelemään mönkijäni kokonaan, mutta sitä ennen muutama asia. Ensinnäkin haluan taas kiittää niin paljon teitä kaikkia, että olette jaksaneet lukea, antaa palautetta ja liittyä lukijaksi. Tässä yks päivä mietin, että olenkohan koskaan oikeasti kertonut paljonko oikeasti merkitsette minulle. No nyt haluan ainakin kertoa, te ja teidän antama palaute on ilahduttanut minua niin paljon, että en voi edes sitä kunnolla kertoa. Tuntuu, että vihdoinkin olen onnistunut jossain, koska te pidätte näistä ja saatte jotain iloa näistä. Lyhyesti sanottuna siis KIITOS! Toivottavasti pystyn olemaan arvostuksenne arvoinen. Kiitos ihan jokaiselle teistä!! Ja hei, jos et oo vielä liittynyt lukijaksi, niin sen voi tehdä tuolta vasemmasta yläkulmasta ja sieltä se sininen nappi, se on täysin ilmaista ja auttaa mua suuresti! Kannattaa ottaa myös mun instagram haltuun, siellä tulee aina kaikkia kyselyitä. Nimi on samuelin_blogi
Kiitos paljon, jos liityit ja nyt itse blogin pariin! Eli siis mulla on sellainen lasten mönkijä apuvälineenä, koska pyörällä en pysty ajamaan. Voin ajaa sillä kaupungilla, mutta kevyenliikenteen väylällä. Tässä blogissa tuun esittelemään sen perinpohjaisesti kuvien ja tekstien avulla, joten eiköhän aloiteta!
Mulla on siis käytössä Preecolta ostettu lasten sähkömönkijä Speed 500W. Se maksoi uutena noin 500e, eli ei mitenkään kauhean paljon eikä siihen jouduttu tekemään mitään muutostöitä, mutta nyt itse esittelyn pariin.
1. Etuosa
Etupuolelta se on aika tavallisen näköinen, paitsi minä tykkään tuosta sinisestä osasta, koska se tuo sellaista todella kivaa aksentti väriä, koska pitkälti se musta on. Tossa edessä on myös tuollaiset etuvalot, jotka on oikeasti aika hyödyllisiä talvella, mutta nyt ne ei valitettavasti näy kunnolla, koska on valoisaa.
2. Takaosa
Takapuolella ei oikeastaan ole mitään muuta kuin tuo tarakka, renkaat ja koneisto, mutta katsotaan niitä tarkemmin hetken kuluttua. Tarkkasilmäisimmät taisivat jo huomata, että etu- ja takarenkaat ovat erilaiset, no siihen löytyy selitys kyllä. Tämä on siis takavetoinen, ja noin ensimmäisten parin kuukauden aikana ne oikeat takarenkaat olivat jo aivan sileitä, siis koko renkaat olivat niin sileät, että ei melkein soralla pystynyt ajamaan. Sen takia piti hankkia uudet, ja nuo ovat kyllä kestäneet. Siinä pieni tarina, mutta eiköhän siirrytä eteenpäin!
3. Sivuosat
Sivuilta tämä on aika normaali, joten laitan nyt vain vasemmasta puolesta kuvan. Nyt itseasiassa kun tätä kuvaa katson niin huomaan, että takarenkaasta puuttuu jo tuollainen kumi osa. Noissa renkaissakin on tuota sinistä aksentti väriä, joka on musta todella hienon näköinen tuon mustan kanssa. Tässä mönkijässä ei muuten ole tuossa ala levyssä tappokatkaisinta, kun viime mönkijässä oli, mutta se ei haittaa kyllä yhtään! Nyt mönkijä on esitelty pintapuolisesti, joten nyt siirrytään pieniin yksityiskohtiin ja sun muihin, joten siirrytään eteenpäin.
4. Vaihteisto
Tässä mönkijässä ei mitkään kummoiset vaihteet ole, mutta kuitenkin perus vaihteet löytyy. Vaihteita vaihdetaan kääntämällä ihan fyysisesti tuollaista mustaa vipua siihen vaihteeseen mihin haluaa. Tuolla ylhäällä on vapaa-, tuossa keskellä eteenpäin- ja alhaalla peruutusvaihde. Siinä ei taida olla muuta, joten eiköhän siirrytä seuraavaan!
5. Akun varauksen tason valot
Tämähän on siis sähkömönkijä, ja tuossa näytetään valoina, että paljonko on virtaa. Ihan hauska keksintö tuollaiset valot, ja ne ovat vielä kiinni kahavassa niin näkyy varmasti. Kaasuhan muuten toimii, kun vääntää kahvasta eli aika perus meininki:) Tässä on muuten siis kahvajarrut, etu- ja takajarru. Minä käytän yleensä aina takajarrua, koska se etujarru on musta todella raskas.
6. Nopeuden säädin
Tässä on kolme nopeus tasoa ja ne ovat 8km/h, 16km/h ja 25km/h. Niitä säädetään tuollaisella avaimella, ja se väännetään sitten siihen nopeuteen minkä haluaa. Itse ajelen kyllä aina tuolla nopeimmalla, koska se on vielä lain sisäpuolella ja kyllähän se vauhti aina kelpaa:D
7. Akku
Akku sijaitsee tuollaisessa isossa mustassa laatikossa, ja akkuja on kaikenkaikkiaan neljä. Akut toimii silloin, kun siihen on yhdistetty tuollainen joku johto. Eipä tässä akussa ole oikein muuta sanottavaa, joten siirrytään vain eteenpäin!
8. Napit
Vasemmassa kahvassa sijaitsee myös töötti nappula sekä nappi mistä saa valot päälle. Mä tykkään siitä, että ne on eri väreillä, koska ne tuo edes vähän muutakin väriä ja ne on helppo huomata. Tuossa kuvanottohetkellä valot oli päällä nimittäin tuo punainen nappi on pohjaan painettu. Noissa on myös kivat valkoiset piirustukset. Kommentoikaa muuten tuohon alas, että haluaisitteko jotain mönkijä videota? Voisin sen kyllä ilomielin tehdä.
9. Koneisto
Mietin ensin, että laitanko tätä kuvaa tänne, mutta laitan nyt sitten. Tässä näkyy vähän tuota koneistoa eli tuolla mustassa on ketjut, jotka kyllä reistailevat vähän väliä. Tässä on muuten todella hyvät jouset, että kyllä kelpaa ajella töyssyisimmilläkin teillä.
10. Ala-akseli
Toi nimike voi olla aivan väärin, mutta en tiennyt mikä se oikeasti on. Tarkoitan siis sitä osaa mikä ohjaa renkaita ja on ns. tukitanko niille. Joo, tuokin selitys taitaa olla aivan väärä, mutta mennään sillä. Minä ajoin viime kesänä vahingossa puskaa päin, jep kuulit oikein. Puskaa päin, joten siitä voitte päätellä ajotaitoni... Ja tuo toisen renkaan osa vääntyi aika pahasti kuten voitte tuosta kuvasta huomata... Nyt on aikalailla koko mönkijä esitelty, joten eiköhän mennä vielä lopputekstien pariin.
Kiitos paljon, kun luit! Tämä oli pitkä ja uskomatonta, että luit tämän tänne asti! Kommentoikaa siitä, että haluaisitteko jotain mönkijä videoita ja ylipäätänsä palautetta, jos haluat!
Positiivista, mahtavaa ja hauskaa viikonloppua kaikille!
Ihan siisti
VastaaPoistaOn hieno mönkijä! Meiltäkin löytyy semmoinen, poika sillä ajelee melko paljon. Talveksi pitäisi mönkijän nastarenkaat hankkia. Voi sitten käyttää myös lumen maassa ollessa. Voihan siihen hankkia vaikka auran, ja sen avulla aurata lumet pihasta. https://www.molitor.fi/huolto-ja-varaosat
VastaaPoista