torstai 11. marraskuuta 2021

TOP 5 ASIAA MITÄ HALUAISIN KEHITTÄÄ ITSESSÄNI

 


Hei vaan kaikille! 

Huh huh taas, eka kerta kun pääsen istumaan tänään, mutta nyt onneksi pystyn tehdä koko loppu illan blogia joten tervetuloa vaan kaikille uuteen blogiin! Toiseksi viimeinen blogi blogiputkessa ja on ollut ihanaa, mutta raskasta. Puhutaan huomenna vielä lisää, mutta haluan jo tässä vaiheessa kiittää jokaista, joka on lukenut näitä blogeja jo neljä päivää putkeen! Kiitos! 

Tänään aihe minkä olen halunnut jo pitkään tehdä nimittäin asioita mitä haluaisin kehittää itsessäni! Eiköhän mennä pitemmittä lätinöittä ja löpinöittä ensimmäisen asian pariin! 

5. Yritän miellyttää jokaista ja jos en pysty siihen koen siitä huonoa omaatuntoa

Etenkin tässä kahdeksannen luokan aikana mun on ollut ihan hirveän vaikeaa sanoa ei. Tuntuu, että kaikki mitä multa pyydetään ja mitä multa kysytään niin mun on pakko sanoa kyllä, koska sitten se toinen joutuisi tekemän sen tai joku muu. Myös täällä blogin ja Discordin puolella olen joutunut ihan hirveästi harjoitella sitä, että en voi miellyttää kaikkia. Mun perusperiaate on aina ollut, että kaikkia pitää miellyttää, mutta nyt haluisin oppia sen, että kaikkia ei pysty eikä tarvitsekaan miellyttää. 


4. Luovuus

Minä olen aina vihannut kaikkia luovia kouluaineita esim. kuvaamataitoa, musiikkia ja käsitöitä. Johtuu kyllä varmaan siitä, että oon niissä niin huono:D Te näittekin niitä mun piirustuksia, niissä kiteytyy mun kuviksen osaaminen, musiikissa taas en tunnistanut edes duuria ja mollia toisistaan... Toisaalta vihaan niitä aineita, mutta haluaisin edes jotenkin oppia olemaan luova ja arvostamaan eri taiteen lajeja. Tai kun me tehdään vaikka jonkinlainen äidinkielen tai historian juliste niin kirjoitan siihen kaikki oleelliset asiat, mutta en osaa ollenkaan tehdä siitä hienoa tai taiteellista työtä.


3. Itseni vähättely

En tiedä, että olenko ikinä sitä täällä kertonut, mutta mun perus ajattelutapa on negatiivinen. Oli kyse sitten mistä tahansa niin eka ajatus mikä mulla tulee mieleen on negatiivinen, mutta olen työskennellyt paljon sen asian eteen, ja nyt en tiedä, en varmaan vieläkään ole tarpeeksi positiivinen, mutta ainakin... Oho tuli pikku kömmähdys, mutta jatketaas! Olen yrittänyt löytää ja etsiä joka asiaan positiivisen ratkaisun, tsempata kaikkia ja olla aina iloisella tuulella. Nuo asiat ovat minusta toteutuneet, mutta ainoa mikä ei ole, on itseni arvostaminen. Jotenkin ajattelen, että en vain ole riittävä ja esim. koulussa musta on pelkkää vaivaa joista haluaisin kehittyä pois.


2. Arviointikyky

En löytänyt tähän mitään hyvää kuvaa, niin laitoin sitten, että mitä se arviointikyky sitten on. Mä haluaisin kehittyä paljon noissa kaikissa muissa kohdissa paitsi tuo viimeinen, että "pystyt muuttamaan mielipiteesi", koska se on mulle todella helppoa, koska en muutenkaan tykkää kertoilla kauheasti omaa mielipidettäni. Kun taas mulla käy tosi helposti niin, että teen jostain asiasta tulkinnan ja pidän sitä faktana vaikka siihen ei edes löydy mitään todisteita. Haluaisin enemmän perehtyä aiheeseen, eri lähteisiin ja miettiä, että löytyykö siihen asiaan todisteita?


1. Haaveikkuus

Moni ei varmaan uskoisi minusta, mutta mä olen aina itseasiassa melkein jokaisesta tulevasta hetkestä todella epävarma ja pelokas. Koko ajan mietin vaan, että onkohan mulla hyvä tulevaisuus ja tuunko pärjäämään näinkin lyhyenä yhteiskunnassa ja siksi haluaisin lisää toiveikkuutta.

Noin, nyt siinä oli kaikki asiat tällä kertaa ja kiitos taas lukemisesta! Tämä oli ehkä vähän väsyneempi ja tylsempi blogi, joten isot pahoittelut siitä! Huomenna vielä kuitenkin klo 15 uus blogi joten nähdään silloin! Moikka moi siihen asti:)












2 kommenttia:

  1. Se että ei erota duuria mollista ei ole paha juttu, en itsekkääm erota vaikka soitan kitaraa 😅

    VastaaPoista

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...