torstai 8. heinäkuuta 2021

TOP 5 ASIAA MITÄ OLEN OPPINUT LYHYTKASVUISUUDEN TAKIA

 




Hei kaikille! Nyt olisi kirjoitus numero neljä jo. Nopeasti mennyt tämä viikko, mutta vielä jatketaan kirjoituksia! Toivottavasti olette tykänneet näistä vaikka nämä eivät ole olleet mitään ihan tavallisia top 5 listauksia, mutta minusta on ollut kiva vain tehdä vähän erilaisia listauksia kuin muilla. Mutta nyt siis on vuorossa:

 TOP 5 ASIAA MITÄ OLEN OPPINUT LYHYTKASVUISUUDEN TAKIA

5. Kekseliäisyys

Lyhyyteni takia olen joutunut keksimään todella outoja ratkaisuja joihinkin pulmiin, mutta se on ollut todella hyvä, koska olen oppinut selviämään yksin tilanteista. Ennen pyysin jokaisessa tilanteessa apua, mutta sitten aloin itse keksimään niihin ratkaisuja, vaikka ne ehkä noloja ja outoja ovatkin, niin ainakin pystyn tekemään asiat itse!

4. Sinnikkyys

Tämä on vähän niin kuin tuo kekseliäisyys, mutta kuitenkin olen jaksanut koko ajan yrittää ja tehdä itse. En ole lyönyt hanskoja tiskiin ja sanonut, että olen jalaton ja kädetön enkä pysty tehdä mitään. Sen sijaan olen jaksanut yrittää ja keksiä ratkaisuja olla itsenäinen koko elämäni. Enkä ole luovuttaja ainesta, vaikka lyhyyteni rajoja tuottaa, niin aion elää normaalia elämää kuin muutkin!

3. Iloitsen pienistäkin asioista

Lyhytkasvuisena olen oppinut iloitsemaan pienistäkin asioista. En aseta mitään isoja tavoitteita itselleni vaan iloitsen vähistäkin saavutuksista. Esim. Jos saan juostua vaikka 3km, niin olen siitä todella ylpeä vaikka muut juoksisi paljon enemmän. Myöskin vaikka, jos saan luisteltua 20min niin olen iloinen siitä enkä vertaa  muihin. 

2. Arvostan suomalaista terveydenhuoltoa

Terveydenhuolto on ollut aivan mahtavaa koko elämäni ajan. Ilman terveydenhuoltoa en edes olisi enää hengissä ilman sitä. Sitä ei edes monesti ajattele kuinka hyvä Suomen terveydenhuolto järjestely on. Minulle on tehty monia leikkauksia jotka oikeasti maksavat tuhansia, mutta me olemme saaneet ne tavallisen poliklinikka maksun hinnalla! Monia ärsyttää se, että Suomessa on korkeat verot, mutta pitää ajatella mitä kaikkia julkisia palveluja veroilla saamme. Juuri verojen ansiosta olen saanut ensiluokkaista terveydenhuoltoa!

1. Erilaisuuden hyväksyminen

Tiedän, että olen puhunut tästä aiheesta paljon blogeissani, mutta tämä on vaan niin tärkeä aihe. Sairauteni takia olen tajunnut sen, että ihmistä ei voi tuomita sen fyysisen olemuksen perusteella. Ei sillä kertakaikkisesti ole väliä onko lihava, lyhyt, pitkä, laiha, tummaihoinen, tai että onko sairaus tai mikään muukaan ulkoinen eroavaisuus! Muistakaa, että ihmisen luonne ratkaisee ei ulkoiset asiat! Olet täydellinen, kun olet oma itsesi.

Kiitos paljon, kun luit ja huomenna tuleekin viimeinen osa, jossa listataan puhelimia! Nähdään huomenna ja kivaa torstaita kaikille! 


6 kommenttia:

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...