tiistai 23. marraskuuta 2021

LYHYTKASVUISEN ARJEN HAASTEET: KAUPASSA KÄYNTI

 


Hei vaan kaikille ja tervetuloa lukemaan taas uutta blogia!

Se olisi taas viikko suhteellisen alussa ja vuoden pimeintä aikaa mennään, mutta kohta onneksi alkaa taas helpottamaan. Ei se joululomakaan enää kaukana ole ja silloin saa ainakin nukkua jota minä odotan, koska tuntuu, että tällä hetkellä väsyttää vaikka menisi kuinka aikaisin tahansa nukkumaan. Kertokaa muuten ihmeessä kommentteihin, että miten teillä menee? Olisi kiva kuulla:) Kivaa viikon alkua ja jatkoa kaikille!

------Mainoskatkos------



Ensinnäkin kiitos taas ihan jokaiselle uudelle lukijoille! Teitä on tullut ihan hirmuinen määrä ja 150 lukijan spessu viikko alkaa olla jo todella lähellä, joten jos sinä et ole vielä liittynyt lukijaksi olisin super kiitollinen, jos tekisit sen nyt. Se ei maksa eikä vie sulta mitään, mutta auttaa minua ihan sikana ja myös sitten kuin 150 lukijaa on täynnä tulee oikeasti kolme todella hyvää tai ainakin mun mielestä kivaa spessua! Lukijaksi voi liittyä tuolta vasenyläkulmasta painamalla kolmea viivaa ja sitten sitä sinistä lue nappia. Kiitos, jos liityit! Oikeasti merkitsee minulle hyvin paljon!

Mutta eiköhän voitaisi mennä jo aiheeseen eli siis tervetuloa katsomaan näillä näkymin vuoden viimeistä blogiputkea! Tänään starttaa ja tästä eteenpäin lauantaihin asti klo 15 joka päivä uus blogi! Tällä kertaa blogiputki on erilainen, koska nyt jätetään top 5 listat metsään mistä ne hainkin, joo sieltä mä niitä ideoita aina haen, älkää kyseenalaistako... Tarkoitin siis, että nyt blogit käsittelevät lyhytkasvuisuuttani eri osa alueiden taholta joten pitemmittä lopinöittä, höpinöittä ja niin edes päin, kyllä te jo nämä mun litaniat tiedätte joten tervetuloa blogiputken pariin ja nyt aiheena:

LYHYTKASVUISEN ARJEN HAASTEET: KAUPASSA KÄYNTI

Ensimmäiseksi tänään ja huomenna me keskitytään täällä kahteen paikkaan mun arjessa missä mulla on haasteita lyhytkasvuisuuden takia, tänään on vuorossa kauppa ja huomenna koulu. Hei!! Olen oppinut sanomaan nyt aina ajan ja päivät teidän mukaanne enkä minun mukaan milloin tätä kirjoitan.😅 Luulen, että jokainen joka mun blogeja lukee on joskus elämänsä aikana käynyt kaupassa, mutta onko teillä ollut siellä haasteita? Voi olla, mutta luulen, että ei ehkä samanlaisia kuin minulla joten lähdetäänpäs erittelemään, että kun menen kauppaan niin mitä haasteita kohtaan, koska olen lyhyt? Nauttikaa ja kiitos, että olet liittynyt seuraan!:)


Ulko-ovien liiketunnistimet

Minä haluan heti kiittää mun naapuria, joka tuli ystävällisesti kuvaamaan näitä, mutta jotenkin hänestä arvaan, että hän haluaa pysyä ehkä "hiljaisena hiihtäjänä" niin ei hänestä sen enempää, mutta ensimmäinen haaste on ennen kuin olen kaupassa sisällä, koska ne ovien liiketunnistimet. Siis ei hyvää päivää, voin sanoa, että niiden kanssa olen tapellut ja minä muistan yhden kerran kun olin myöhässä (no ei kyllä ole yhtään yllättävää, kun ottaa huomioon kuka on kyseessä, terkut täältä loppu-

viimeistelystä) jo muutenkin, mutta oli pakko käydä kaupassa niin sitten ei tietenkään ne ovet tunnistanut minua ja eikä tietenkään siihen tullut ketään. No, sitten jo kun aikani yritin siinä hyppiä ja pomppia niin olin niin vihainen, että rupesin jo raivoamaan ovelle, että "voitko sä nyt avautua!?? Ei tässä koko päivää aikaa ole!?" Mutta siis liiketunnistimet ovissa ei tunnista minua juuri koskaan, tuossa vähän ylempänä vielä video, joka kiteyttää itse asiassa koko kappaleen...


Pullon palautus

(tämä kuva kuvattu eri reissulla)
Okei, mä tiedän, että en saisi harhautua aiheesta, mutta nyt on kyllä pakko kommentoida pari asiaa tähän kuvaan. Ensinnäkin, mulla on vain yksi heijastin, joka on hyvin huono asia, mutta nyt olen onneksi korjannut asian ja mulla on neljä heijastinta, koska niitä kannattaa käyttää. Ihan oikeasti sitten, ja varokin juuri sinä, joka luet tätä ja ajattelet, että heijastimet on nössöille, se on täyttä valhetta. Nyt pidät kahden minuutin tauon blogin lukemisesta ja meet heti tarkistamaan, että onhan sinulla heijastimia joten palataan sitten. No niin, oletteko jo palanneet? Joo, okei nyt lähtee niin lapasesta, että eiköhän mennä asiaan. :D Sori, tästä välikohtauksesta.... Musta pullojen palauttaminen on aivan super mahtavaa, koska se on ekologista, mutta sinä saat siitä itse rahaa. Sen takia minua ärsyttääkin, että en pysty palauttamaan pulloja yksin, koska se olisi niin kivaa. Eli lyhyesti sanottuna se pullonpalautus automaatti on niin korkealla, että en yletä sinne. Anteeksi, että tein näinkin lyhyestä asiasta näin pitkän kappaleen, mutta hei mun blogi ei olisi enää mun, jos siellä ei olisi turhia jaaritteluja vai mitä?


En yletä useimpiin tavaroihin

Mun naapuri sano tätä kuvaa ottaessa, että "nyt kaikki luulee, että sä yrität ottaa pillimehuja". Joten pitää kertoa, että tämä kuva on siis lavastettu. Minä veikkaan, että kaikki arvasivat, että lyhyille on tietysti kaupassa hankalaa se, kun tuotteet ovat niin korkealla. Siis se on niin ärsyttävää, kun yletät vaan parille matalimmaiselle hyllylle ja muuten joudut aina kysymään apua, mutta täytyy sanoa, että siihen tottuu enkä minä enää edes pidä niin hirveänä. Kylmähyllyillä olen nykyään jo pärjännyt itse, koska yritän kiivetä niitä hyllyjä pitkin korkeammalle En sitten tiedä, että kuinka laillista se on...




Pankkikortilla maksaminen

Anteeksi, ihmispelko iski enkä millään uskaltanut mennä ottamaan kuvaa normaalille kassalle, mutta pointti kai se näkyy tässäkin kuvassa. Tuolloin oli siis perjantai ja kävin ostamassa mun aivan lempi suklaata ja juomaksi...Ööh, unohdetaanpa tuo juoma, älkää katsoko siihen. Mutta siis kortilla maksaminen, jos joutuu laittamaan sen koodin, koska en itse pysty laittamaan sitä korttia siihen luukkuun. Eikö se ole muuten luukku? Tai siis, joku sinne päin. Tai tuossa pikakassassakin, onko se muuten yhdyssana? Ei, eiku onhan ei se kyllä ole, no mä laitoin sen kuitenkin yhteen. Niin piti siis sanoa, että tuossa pikakassassakin joudun kiipeämään tuohon ylös, että yletyn, mutta taas asioita joita hetken häpeää ja sitten jo unohtuukin. Meidän uimahallissa tosin on, että en edes yletä lähimaksulla maksaa, mutta sitten joku aina auttaa. Orivedellä kyllä asuu ihanan auttavaista porukkaa, kannattaa tulla tänne....Ei oikeasti...


Kaupan vessan lukko

(eri reissulla kuvattu)
Siis mä voin sanoa, että tämä on ollut ehdottomasti hirvein asia kun olet lyhytkasvuinen ja menet kauppaan. Varsinkin pari vuotta sitten kun olin kuudennella luokalla ja lyhyempi (silloin 102cm ja nyt 104cm, että on joo iso ero.) niin kaupoissa ne vessojen lukot pitää laittaa niin ylös, että en mie ylettäny siihen vaikka kuinka hypin. Muistan kun kerran menin roskiksen päälle, että sain lukon kiinni ja yhdellä toisella kerralla en vain saanut ovea lukkoon ja voin sanoa, että oli hirveä ja traumaattinen kokemus, kun et saa ovea lukkoon...

Huh, huh. Siinä oli kaikki asiat ja kerro ihmeessä, jos jaksat ja haluat niin kommenteissa, että arvasitko nämä vai tuliko jotain uutta tietoa? Olisi kiva jos kertoisit myös palautetta kommenteissa, ja että tykkäätkö mun turhista jaaritteluista... Me nähdään taas huomenna klo 15 joten moikka moi! Ai niin! Unohdin kiittää lukemisesta joten kiitos kun luit!










5 kommenttia:

  1. Nyt oli todella silmiä avaava blogi.

    Iso hatunnosto sulle kun tuot tämän asian esille, tälläisiin ei oikein osaa suhtautua, sillä tavalla kun ei itsellä ole samanlaisia haasteita.

    Hienosti silti pärjäät ja näytät meille muillekin, että kaikesta voi selvitä! :)

    Terkkuja ensilumen ääreltä
    gasai yunolta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihanasta kommentista!🥺 Mahtavaa, jos pystyn tuomaan arjen haasteitani rehellisesti esille ja hyötyisitte siitä.😊 Kaikesta voi selvitä, kunhan pysyy positiivisella asenteella! Kiitos vielä tästä!
      - Samuel P.

      Poista
  2. Hieno kirjoitus taas ja kyllä tosi paljon silmiä avaava, kiitos! Mukavaa talven aikaa sinne! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos paljon kommentistasi😊 Kiva, jos sait jotain hyötyä ja opit uutta tästä:) Mukavaa talvea myös sinne!

      Poista

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...