torstai 25. marraskuuta 2021

MINKÄLAISIA VAATTEITA LYHYTKASVUINEN KÄYTTÄÄ JA NIIDEN TUOMAT HAASTEET


Hei vaan kaikille ja tervetuloa lukemaan blogiputken kolmatta osaa jo!

Haluan tässä kohtaa jo kiittää jo ihan super paljon kahden ensimmäisen osan palautteesta, on ollut aivan käsittämätöntä kuinka paljon olette pitäneet ja hyötyneet näistä jo tähän mennessä! Tänään pysytään tietysti vielä lyhytkasvuisuus pää aiheena, mutta arjen haasteiden sijaan keskitymme nyt lyhytkasvuisen vaatteisiin! Tähän blogiin tuli muuten idea mun yhdeltä lukijalta discordissa, mutta en nyt tiedä, että saanko mainita hänen nimeään niin pidetään se salaisuutena, jos sopii. Nyt mulla ei kyllä ole muuta tähän alkuun joten eiköhän mennä heti itse aiheeseen! Kivaa torstaita kaikille!

Voisin veikata vaikka ihan suoralta kädeltä, että 99,99% teistä jotka nyt lukee tätä niin on vaatteet päällä, tai ainakin toivon, että teillä on, koska täällä sisälläkin on kylmä näin talvisin. Mulla ei itseasiassa jopa tällä hetkellä ole, koska läppäri puhaltaa ihan kunnolla lämmintä ilmaa tänne, mutta harhauduin taas täysin aiheesta, joten Samuel voitaisiinko jatkaa? Teidän vaatteet ovat luultavasti hankittu nuorten -osastolta, ehkä jopa aikuisten vaateosastoltakin ja voi olla merkkivaatteita kuten Nike, Adidas Puuma ja niin edes päin. Se on ihanaa, jos löydätte mieluisia vaatteita, mutta oletteko ikinä miettineet minkälaisia vaatteita ja mistä lyhytkasvuinen niitä ostaa? Nyt perehdytään tähän ja vähän muihinkin lyhytkasvuisen vaateasioihin, kiitos että olet tullut tänne taas ja tervetuloa mukaan! 

Eli tänään aiheena MINKÄLAISIA VAATTEITA LYHYTKASVUINEN KÄYTTÄÄ?

Jos tästä tekisin lyhyen blogin niin voisin tiivistää koko blogin niin, että pystyn kyllä käyttämään ihan normaaleja vaatteita, mutta seeiiis älkää nyt silti lähtekö vaan perehdytään ja pohditaan kuitenkin vähän enemmän. Kerrotaan ensimmäisenä mun vaate koot ja sen jälkeen perehdytään itse vaatteisiin ja niiden hankintaan. Mun housut on yleensä 110cm ja ne on tarkoitettu 5-6 vuotiaille. Huppari/paita mulla on yleensä 100-110cm ja ne on tarkoitettu myöskin 5-6 vuotiaille. Takki mulla on yleensä 120-130cm ja ne on tarkoitettu 7-8 vuotiaille. Noin, siinä oli mun vaate koot ja tässä me nähtiin jo, että minä joudun käyttämään selvästi minua nuorempien kokoja, mutta haittaako se? Seuraavaksi otetaan tämä kysymys esille.

Vaikka joudun käyttämään nuoremmille suunnattuja vaatteita, niin se ei oikeastaan haittaa mitään. Ennen ei ehkä ollut niin paljon ehkä ns. teini ikäisten vaatteita pienessä koossa, mutta nykyään tuntuu, että melkeinpä jokaisesta merkkivaatteesta on myös pieniä kokoja. Esim. tälläkin hetkellä minulla on Adidaksen huppari ja Adidaksen kolmiraita verkkarit joita tosi moni muukin käyttää. Toki näissä on pienemmät taskut loogisesti, niin sinne ei kyllä mahdu melkeinpä mitään, mutta sitä varten onkin laukut keksitty. Ja jos vaikka menen pihalle, eikä minun pitäisi ottaa mitään muuta kuin puhelin mukaan niin otan silloinkin jonkun pienen kassin mukaan, koska puhelin ei edes mahdu taskuun, mutta eihän se nyt mitään haittaa. 


Toki joitain vaatteita joudun ostamaan ihan lasten osastolta ja, että ne on lapsille suunnattuja, mutta minua ei ole se oikeastaan ikinä haitannut. Nämäkin vihreät housut on ostettu Tokmannilta, ihan lasten puolelta, lasten merkki, mutta ei se minua ole ikinä haitannut, koska ei näissäkään ole mitään lapsekasta vaan näyttää kivoilta ja etenkin ne tuntuu jalassa hyvältä. Joku voi miettiä, mutta tämähän on aivan noloa merkki, mutta mitä sillä on väliä, että onko merkki vaate, jos ne on tyylikkäät ja tuntuu mukavalta jalassa. Muistakaa, että jos on merkki vaate niin se ei tarkoita sitä, että se olisi se paras vaihtoehto. Toki noissakin nuo taskut ovat hyvin pienet, että ei sinne juurikaan mitään mahdu. Noin, nyt on vaatteiden hankinta käsitelty, mutta vielä olisi jäljellä yksi kysymys nimittäin onko lyhytkasvuisella hankaluuksia laittaa joitain vaatteita päälle? Nyt syvennytään vielä siihen.


Tuossa on siis mun takki, joka on varmaankin myös ostettu lasten osastolta, mutta ei keskitytä nyt siihen vaan tuohon vetoketjuun. Minä kävin äsken ottamassa tuosta kuvan ja heitin sen maahan, että saisin laitettua vetoketjun kiinni ja havainnollistanut asian, mutta en näköjään pystynyt laittamaan sitä kiinni edes tällä tavalla ja se meni tuolla lailla sijoiltaan. Ja joo, älkää tuomitko mun sanoja, sehän meni ihan selvästi sijoiltaan... Mutta siis minä en pysty itse laittamaan vetskaria kiinni, joka on hyvin ärsyttävää, mutta ei enää noloa vaan siihenkin on jo tottunut ja oppinut hyväksymään asian. Älkää te laittako teidän vetoketjuja sijoiltaan tai niitä sattuu... :D On mulla kyllä hieno huumorintaju... Tässä ei ole vielä mainittu sanallakaan kengistä joten entä ne? Enkö minä sitten muka käytä niitä? Kyllä käytän ja nyt puhutaan niistä. 


Aijai muuten, otin kuvan kengästä meidän puhtaalla lattialla... No mutta, tässä on kuva mun aivan lempi kengästä jota käytän keväästä syksyyn. Mun kengän koko on 31, eli koko ei ole ongelma ollenkaan, mutta se mikä on niin mulla on lyhytkasvuisuuden takia hirveä lättäjalka eli mun jalka on todella leveä. Ja kuten näette niin tämäkin kenkä on Niken merkki kenkä. Mun kengät pitää aina olla lyhyt vartisia ja todella kevyitä, koska esim. kumisaappailla mun on aivan mahdotonta kävellä, koska ne on erittäin kömpelöt ja tulee mulla melkein polveen asti enkä kyllä sellaisilla kauhean mielellään kävele. Painavilla kengillä taas mun on tosi raskasta kävellä, oho olipa yllättävää. Yksi mikä varmaan mietityttää tuossa kuvassa on se, että siinä ei ole nauhoja vain tarrat. Jotenkin, koska mun sormet ovat paksummat ja paljon lyhyemmät niin kengännauhojen solmiminen on ollut aina minulle melkeinpä mahdotonta. Siksi käytän tarra kenkiä ja sanotaanko, että tämä on minua paljon nolottanut, mutta nyt olen jo oikeastaan pääsyt siitä yli. Entäpä käsineet? Viimeiseksi vielä käsittelemme sitä.


Minä käytän aina rukkasia, koska sormikkaat ovat niin hankalia mun pistää. Yhden sormikkaan kyllä pystyn laittamaan, mutta toista en saa vaikka kuinka yrittäisin suulla auttaa. En tiedä, että vaikuttaako siihen sormien ja käsien lyhyys vai mikä? Tämä ei minua oikeastaan haittaa ollenkaan, koska rukkaset ovat ihanan lämpimät. Minä olisin halunnut näyttää teille myös rukkaseni, mutta minun hataralla päälläni ja muistillani jätin ne tiistaina uimahallille enkä ole kerennyt niitä vielä hakea, että jos haluatte varmaan säilöön tavarat niin minä olen se aivan viimeinen vaihtoehto. Tälläkin hetkellä mulla on neljä todella tärkeää paperia hukassa ja heti kun olen tämän päättänytkin menen niitä etsimään. 

Noin, siinä oli vaate blogi ja jos jaksat niin kerro ihmeessä kommenteissa, jos tämä herätti jotain kysymyksiä tai ajatuksia, vastaan niihin mielelläni! Kiitos kun luit ja nähdään taas huomenna klo 15! Moikka moi!










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...