keskiviikko 3. marraskuuta 2021

MITÄ TOIVON LUKIJAN SAAVAN BLOGISTANI?

 


Hei kaikille ja tervetuloa taas uuteen blogiin! 

Nyt on vähän syvällisempi aihe, mutta ennen kun päästään itse tämän päivän aiheeseen niin mulla olisi pari asiaa. Ensinnäkin viikonloppuna siirrettiin kello talviaikaan ja heti sunnuntai aamuna mietin, että kummastakohan te pidätte enemmän, kesä- vai talviajasta? Kertokaa ihmeessä kommenteissa, jos teillä on tähän asiaan mielipide ja haluatte kertoa sen. 

Sitten seuraavien viikkojen blogi ohjelmasta. Marraskuussa mä yritän tykittää niin monta blogia kuin mahdollista ja siksipä olen suunnitellut, että ylihuomenna tai siis teille tänään tai siis no nyt tulee ja joko perjantaina tai lauantaina tulisi room tour kirjoitus. Ensi viikolla puolestaan yrittäisin tehdä joka päivä blogin top 5 listojen muodossa. Kahden viikon kuluttua taas tekisin viikon milloin tulisi lyhytkasvuisuuteen liittyviä blogeja. Olisi tosi kiva kuulla, että mitä te olisitte mieltä tämmöisestä suunnitelmasta tuleville viikoille. 

Sitten vielä yksi asia. Viime blogissahan sanoin, että suorastaan rakastan Pepsi Maxia ja tähän liittyen mulla on yksi tarina. Maanantaina menin käymään Oriveden K-marketissa ihan normaalisti ja sitten katsoin sellaista kylmäkaappia ja huomasin, että "aaa, tuossa on tuollaisia vanhan ajan 0,33l Pepsi Max pulloja ja mietin, että paljonkohan ne maksaa. No sittenhän mää katsoin ja olin eka, että täh? Vain 50sent per pullo, ja sitten huomasin, että ne oli normaalisti 1,29e per pullo, mutta ne oli 80sent tarjouksessa ja enhän mä voinut olla ottamatta niitä joten aloin vaan ottamaan niitä ja sitten huomasin, että mähän tyhjensin koko hyllyn... Eli nyt tajuatte ehkä, että paljonko mää siitä oikeasti tykkään.


Kas noin, siinäpä oli kaikki alkuhöpinät ja kylläpä niistä tuli taas pitkät... Olisi kiva muuten kuulla, että tykkäättekö, että kerron blogin alussa, jos arjessani jotain erityistä tapahtuu vai ette? Jos sulla on tähän mielipide, niin olisin tosi kiitollinen, jos laittaisit sen tonne alas. Tänään tuli paljon kysymyksiä, mutta olisin tosi kiitollinen jos vastaisit niihin kaikkiin, koska ne auttaa mua tulevien blogien tekemisessä. Tai no.. ei se kyllä, että pidättekö talvi- vai kesäajasta, mutta se kiinnostaa mua muuten vain. Mutta nyt vihdoinkin itse blogin pariin!

Ennen kuin mä aloitin tekemään blogia mua kohtaan oli ihan hirveästi ennakkoluuloja tai kaikkea muuta tällaisiä ihan perättömiä juttuja. Niin, jos ihan rehellisesti puhun, niin mua alkoi kyllä ärsyttämään se, että musta luullaan ihan väärin ja ajattelin, että rupean kertomaan omaa tarinaani blogin välityksellä ja kertoa muille, että millainen oikeasti olen. Toinen syy oli, että mä tiedän niin hyvin minkälaista olla erilainen ja erottua porukasta niin halusin antaa edes jollekin jonkinlaista vertaistukea. Ja vielä kolmas oli se, että haluaisin opettaa kiusattuna ja syrjittynä, että kuinka hirveää ja näin suomeksi sanottuna idioottimaista se on. Noin, eli periaatteessa noiden syiden takia mie aloin blogia tekemään, mutta nyt katsotaan olenko onnistunut mistään niissä?

Mie oon varmaan kertonut, että mulla on todella huono itsetunto välillä. Mä ajattelin tosi paljon seiskalla, että mä oon vaan taakka täällä maailmassa, mutta nyt se on muuttunut aika lailla. Lupaan, että tämä on totta nimittäin te olette 85% vaikuttaneet siihen! Blogin myötä olen saanut niin paljon onnistumisen ja positiivisia kokemuksia, että voisin sanoa, että en ole ollut varmaan kolmeen vuoteen niin onnellinen kuin nyt. Se, että näen että musta oikeasti on ollut jotain hyötyä niin se saa mut aina niin iloiselle tuulelle, että siitä riittää ilon aihetta vielä huomisellekin. Nyt luen joitain teidän lähettämiä viestejä, mitä olen saanut kuukausien varrella ja kommentoin niitä. 
!!HUOM!! Minulla on lähettäjien lupa jakaa ne tänne anonyymina, eli en ikinä missään tapauksessa jaa kenenkään kertomia asioita, jos et anna lupaa. Sekä en ole muuttanut viestejä millään lailla.

Viesti 1: Moii, halusin vaan tulla kiittää sua tosta top 5 vinkkiä koulukiusaamiseen, ite oon koulukiusattu ja sain oikeesti noist vinkeistä hyviä neuvoja ja jopa mun äiti halus kiittää sua.

Siis mä muistan kun sain tämän viestin silloin kesällä niin tulin niin iloiseksi, että aloin melkein itkeä, koska kuten oon kertonut niin olen niin herkkä ja tunteellinen kun olla ja voi.  Mutta siis niin ihanaa kuulla, että musta oli hyötyä noin vakavassa asiassa! Kiitos, että annoit jakaa tämän tarinan ja toivottavasti olet saanut apua kiusaamiseen!

Viesti 2: Moi. Oon sieltä (en voi kertoa) servulta ja piti tulla ihan yv:ssä sanoo, että oot ihanan rehellinen ja avoin ja jotenkin sun ilosuus välittyy jopa tekstissä. Oon saanu ihan vääränlaise kuvan sunlaisista mutta sun avulla oon oppinu ymmärtämään että ootte melkein ihan normaaleja tyyppejä

Siis taas niin ihana kuulla, että oon saanut välitettyä sen kuvan, että ollaan melkein ihan normi tyyppejä! Kiitos tästä viestistä!

Viesti 3: Ite oon lievästi kehitysvammainen ja mua pilkataan siitä tosi paljon koska oon erinlainen mutta onneks sä oot auttanut mua ja tiedät miltä tuntuu olla erilainen

Ensinnäkin ihan järkyttävää, että siitä kiusataan, koska minkä sille toinen mahtaa? Toiseksi taas niin ihana kuulla, että musta on edes jotain hyötyä. Kiitos! Se on vaan ihmeellistä, että miten erilaisuudesta voidaan kiusata. Tsemppiä sulle jokaiseen päivään, jos luet tätä!<3

Viesti 4: Moi mun on pakko tulla sanoo et kiitos kun kerrot sun tarinaa koska ite oon aina luullu et lyhytkasvuset on myös älyllisesti tosi vajavaisia ja muutenkin outoja mut sun takii oon päässy tälläsistä ennakkoluuloista täysin eroon

Taas niin ihana kuulla, että oot ymmärtänyt, että me ollaan muuten normaaleja paitsi pituus, kiitos! Ja mä kyllä ymmärrän, että helposti meistä ajatellaan niin, jos ei tiedä kunnolla:) 

Kiitos kaikille ihanista viesteistä ja ylipäätänsä, että olet auttanut mua henkisesti kun oot lukenut näitä! Edelleenkin muistutan, että en pidä teitä edes lukijoina vain ystävinä. 

Nähdään taas ja tsemppiä loppu viikkoon!

4 kommenttia:

  1. mukava olisi kuulla arjestasi blogin alussa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! Kiva kuulla, jos arkeni kiinnostaa!😊

      Poista
  2. Upeita nuo sun saamat palautteet!

    VastaaPoista
  3. moikka onko sulla snapchat jos on ni mikä se on?

    VastaaPoista

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...