maanantai 8. marraskuuta 2021

TOP 5 STRESSINHALLINTA KEINOA

 


Hei vaan kaikille!

Heti tähän alkuun haluan toivottaa juuri sinulle oikein mukavaa viikkoa ja muista arvostaa tälläkin viikolla, että olet just sinä!

Tästä siis starttaa mun viiden päivän mittainen blogiputki, jossa on tuttuun tapaan jostakin aiheesta top 5 tier list, blogit tulee joka päivä klo 15 eli tuu käymään täällä aina sillon ihmeessä, jos kerkeät:)  Kiitos paljon, että olet nytkin tullut tänne! 

Ai niin, jos et oo vielä ihmeessä liittynyt lukijaksi niin olisin super kiitollinen, jos tekisit sen nyt. 


Se ei maksa mitään, mutta auttaa mua ihan sikana! Ja voin sanoo, että 150 lukijan spessu on suunnitteilla ja se tulee olemaan kiva, jos sinne joskus päästään! Joten, jos et ole vielä liittynyt niin paina vaan vasenyläkulmasta noita kolmea viivaa ja sit sitä sinistä lue nappia, kiitos ihan sikana! 

Moni teistä tietääkin ja oon monesti sen myös täällä kertonutkin, että mie stressaan tosi paljon ja pienistäkin asioista, mutta en ole ikinä kertonut, että miten mä sitten saan sen stressin hallintaan joten tänään me listataan Top 5 stressinhallinta keinoa joten eiköhän aloiteta!

Huom! En ole mikään alan ammattilainen eli en tiedä, että ovatko nämä oikeasti hyviä keinoja, mutta nämä toimivat ainakin minulla.:)


5. Metsässä kävely

Aina jos mulla on tosi paljon stressiä niin tämä on takuuvarma keino, että käy vaan metsässä kävelemässä jättää puhelimen kotiin ja unohtaa kaiken muun niin olo on niin huojentunut sen jälkeen. Jotenkin se, kun siellä voi vaan liikkua ihan vapaasti, hengittää puhdasta ilmaa ja unohtaa kaiken muun niin auttaa vaan stressin hallitsemisessa. Vielä kun me asutaan ihan metsän vieressä niin on niin helppoa mennä sinne! Joten mä haastan just sinut käymään seuraavan kerran metsässä kun sinulla on paljon stressiä!


4. Asian kirjoittaminen ylös

Tämä on tosi simppeli keino, mutta ainakin minulle ollut todella hyödyllinen ja tärkeä keino. Nimittäin se, että kirjoitat sen asian ylös mistä stressaat. Ainakin minulle se on ihan hirveää, että mietin vain sitä asiaa päässä ja yritän löytää ratkaisua, mutta heti kun olen kirjoittanut sen asian ylös niin alan keksimään jo vastauksia ja ratkaisuja kyseiseen asiaan. Esim. tämän blogin tekeminen oli minulle aluksi tosi haastavaa enkä oikein keksinytkään yhtäkkiä, että millä eri tavoilla hoidan mun stressiä, mutta heti kun kirjoitin otsikon paperille niin tuli mieleen heti mun parhaimmat keinot. 


3. Ole armollinen itsellesi

Etenkin tänä syksynä olen oppinut olemaan itselleni armollinen. Minun mielestä, jos sun täytyy jotain tehdä, niin tee se niin hyvin kuin pystyt aina, mutta nyt olen tajunnut, että ei sun tarvitse tehdä koko ajan töitä tai vastata heti viesteihin. Mun piti tehdä tuossa parisen viikkoa sitten yksi video meidän kansainvälisyys hankkeeseen, mutta mulla oli silloin ihan hirveästi kaikkea muuta, mutta silti yritin tehdä siitä niin hyvän kuin olla ja voin, mutta sitten tajusin, että ei mun ole aina pakko tehdä kaikkea täydellisesti. Muistakaa levätä ja olla armollisia itsellenne! 



2. Tee asiat paljon ennen deadlinea

Mä oon ainakin kantapäänkautta oppinut, että kannattaa alkaa tekemään töitä jo kauan ennen kuin deadline on, koska ainakin mulla on sillä tavalla, että mitä lähempänä deadline on niin sitä enemmän alan stressaamaan. Joten, jos alan tekemään heti niin mun ei sitten tarvitse myöhemmin alkaa stressaamaan, että ehdinköhän tekemään tämän ennen deadlinea. Mä voisin itseasiassa kertoa mun oman esimerkin tästä. En tiedä, että olenko kertonut sitä täällä, mutta minä vihaan lukemista siis ainoa asia koulussa mitä vihaan. Noh, meidän piti tänä syksynä lukea joku romaani, mikä meidän piti lukea kolmessa viikossa. No minä sitten koko ajan olin itselleni, että "noh, minä aloitan ihan kohta sen lukemisen" kunnes paria päivää ennen deadlinea olin, että "ei hyvää päivää, enhän mä ole edes aloittanutkaan vielä sen lukemista ja voin sanoa, että stressasi niin paljon, että huh huh. Voin myös sanoa, että kirja esitelmän tekeminen kirjaa lukematta on maailman hirveintä.


1. Organisointi

Tähän oli muuten tosi vaikea löytää kuvaa, mutta toivottavasti tuo nyt edes jotenkin kuvastaa tätä. Tänä syksynä olen oppinut organisoimaan ja aikatauluttamaan elämääni niin hyvin ja voin sanoa, että se on niin hyvä taito, että suosittelen kaikille! Joka sunnuntai ilta mietin aina ensiviikon ohjelman, ja että milloin luen kokeisiin, milloin menen harrastuksiin, milloin lepään, milloin on hanke tapaamisia jne. ja on todella hyvä ratkaisu, koska sitten ei tarvitse miettiä pitkin viikkoa, että mitä milloinkin. 

Noin, nyt siinä oli kaikki keinot ja kiva, että luit ihan tänne loppuun asti, ja kerro ihmeessä kommentteihin, että mitä mieltä sinä olet näistä keinoista. Kiitos ja nähdään taas huomenna klo 15! Moikka moi!












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...