lauantai 19. maaliskuuta 2022

MUN PERJANTAI// koulua, teatteria ja väsymystä


 Moikkaa ja tervetuloa lukemaan uutta blogia!

Perjantai 7.08

Hyvää huomenta, kello on vähän yli seitsemän ja taas olisi tarkoitus tehdä My Day blogia. Koulu alkaa tasan kahdeksalta joten ehdin tässä kirjoittaa hetken ennen kuin lähden. Koulussa on ainakin matikkaa, äidinkielen tunnilla teen kemian kokeen, sitten on englantia ja kemian tunnin välissä joudun lähtemään teatterille. Kyllä on muuten ihanaa, kun jo näin aikaisin aurinko paistaa ja on valoisaa, vielä kun nuo lumet lähtisi niin olisi täydellistä. Vielä menen kävellen kouluun, mutta jospa sitä jo parin viikon päästä pääsisi kulkemaan mönkkärillä, mutta kävellenkin on kyllä ihana mennä. Joka tapauksessa tervetuloa seuraamaan mun päivää ja nyt lähdetään kouluun!



Kello 9.14

Nyt on jo tähän päivään herätty ja ensimmäinen oppituntikin jo takana. Matikassa me käsittelimme yhdenmuotoisuutta ja miten yhdenmuotoisten kuvioiden suhde voidaan laskea. Tiedän, mun käsiala on ihan hirveää. Mikä muuten teidän lempi oppiaine on? Mun ihan ehdottomasti matikka ja fysiikka. Nyt on välitunti ja olen kertonutkin, että koska en voi syödä aamupalaa niin syön aina välipalan koulussa ensimmäisellä välitunnilla, mutta nyt en syö, koska minulla ei vain ole nälkä. Nyt sitten olisi vuorossa kemian koe johon tulee jaksollinen järjestelmä, erilaiset yhdisteet ja reaktioyhtälöt. Pahoittelen taas käsialaani, mutta tuossa on moniste jaksollisesta järjestelmästä mihin olen kirjoitellut kaikkia tietoja. Musta kemia on ihan kivaa, mutta fysiikassa on laskuja & erilaisia kaavoja, joista tykkäsin tosi paljon ja niitä ei taas ole kemiassa. Ai niin! Unohdin kertoa teille. Meillä olisi oikeasti nyt äidinkieltä ja kemiaa vasta viimeiseksi kello 12.45-14.00 ja joudun lähtemään teatteriin kenraaliharjoituksiin 13.15 ja siksi teen sen jo nyt, koska vihaan jättää kokeita roikkumaan ensi viikolle. Nähdään myöhemmin!



Kello 12.56

Kääk, kuinka nopeasti tämä päivä on mennyt. En ole ollenkaan ehtinyt kirjoittaa tänne mitään, mutta siis! Kemian koe meni luultavasti ihan hyvin, yksi kohta oli sellainen missä en ollut ihan varma, mutta muuten meni ihan hyvin. Olipa kiva tehdä taas koe! Sitten menimme englannin tunnille. Viime blogissa puhuin meidän koulun hävikkiviikosta ja siitä, että minä olen tänään punnitsemassa hävikkiä. Joka ruokailuvuoron päätteeksi kävimme punnitsemassa hävikin määrän ja laitoimme sen ylös. Kokonaisuudessaan tänään tuli ylhäällä olevan kuvan verran, mutta siitä pitää vähentää tuon laatikon paino eli 2,4kg. Eli toisin sanoen hävikkiä tuli yli yhdeksän kiloa!? Se on kyllä minusta liikaa, mutta siksihän tällaisia tempauksia tehdään, että ihmiset huomaisivat sen kuinka helposti ja paljon sitä syntyy. Lopulla englannin tunnilla tein vielä projektia, jossa seikkailen Yhdysvaltojen eri kaupungeissa ja teen niistä matkakertomusta. Tällä hetkellä olen kemian tunnilla, muut tekee nyt sitä koetta ja minä lähden ihan kohta teatterille. Taas unohdin tärkeän tiedon! Ruokana tänään oli nakkikeittoa.


Kello 13.49

Täällä sitä sitten oltaisi, kenraaliharjoitus alkaa kahdelta joten ehdin kirjoittaa vähän. Ensinnäkin tervetuloa mun koppiini, minut on tungettu tällaiseen pieneen koppiin yksin mistä tulen aina näyttämölle ja tota noin... Paperit ja vaatteet aivan levällään, voi hyvää päivää sanon minä. Kuitenkin, viimeinen kenraali ja huomenna olisikin sitten ensi-ilta. Ei jännitä, mutta haikea fiilis. Tämä on viimeinen vuosi satuteatterissa, ensi vuonna siirryn aikuisten ryhmään. Tästä ei kuitenkaan tule mikään muistelu blogi joten siitä ei enää sen enempää.


Kello 19.53

Nyt ollaan jo illassa, siis minulle tuli niin kova väsymys ja uupumus, että teatterista päästyäni en ole tehnyt mitään. Kenraali meni tosi hyvin, sen jälkeen menimme naapurin kanssa vielä kauppaan ja ostin vähän perjantain kunniaksi sipsejä. Kiitos taas naapurille ihanista keskusteluista! Nyt olen vain suoraan sanottuna istunut, kun hirveä väsymys iski. Tämäkin viikonloppu menee touhuissa, kun huomenna teatterin ensi-ilta ja sunnuntainakin esitys. Nyt kuitenkin jaksan taas kirjoittaa, toivottavasti en tule kipeäksi. Tosin se johtuu ehkä stressistäkin. Mulla on pääsiäiseen asti ihan hirveästi kaikkea ohjelmaa ja tuntuu, että levolle ja rentoutumiselle ei jää ollenkaan aikaa. Noh, nämä on näitä. Yksi asia kuitenkin on mistä haluan täällä puhua. Nyt olen jo ollut ohjaamassa kahta kerhokertaa ja olen niin rakastunut siihen hommaan kuin olla ja voi. Tuntuu, että minusta oikeasti on hyötyä siellä, lapset luottavat minuun ja uskaltavat jutella minulle eikä pidä minua outona. Kerhonohjaus on ihanaa!

Nyt kuitenkin lähden saunaan ja huomenna sitten aikaisin takaisin teatterille. Tästä My Daysta tuli aivan surkea, mutta ensi viikolla tulee ainakin toivottavasti parempia blogeja. Kiitos kun luit ja nähdään taas!


Instagram: Samuelin blogi

Whattsap: 0403779896

Haluatko tukea blogia ilmaiseksi? Liity ihmeessä oikeasta sivupalkista lukijaksi.






 
 



2 kommenttia:

  1. Mukava päivä ollut sinulla.
    Hävikin määrää on hyvä seurata isommalla ja pienemmällä tasolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!😊 Niin on, jokaisen hävikkiä koskevilla valinnoilla on merkitystä.😊

      Poista

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...