lauantai 5. maaliskuuta 2022

MUN PERJANTAI// kyläilyä, älykelloa ja pizzaa


 Tässä blogissa mm. isovanhempien kyläilyä, pizzaa ja aktiivisuusrannekkeen ostoa!

Moikkaaa ja tervetuloa lukemaan uutta blogia!

Perjantai 4.3 klo 10.12

Nyt eletään perjantaita jaa kello on 10.12. Tänään siis ajattelin tehdä My Dayn, koska en ole varmaan tehnyt näitä sitten kesän ja joo! Mulla ei ole edes vielä päivävaatteita, koska tulin ihan suoraan kirjoittamaan, koska muuten olisin kuitenkin unohtanut tulla. Tänään ainakin noin yhden aikaan mun isovanhemmat tulee katsomaan meidän perheen uutta tulokasta, illalla meille tulee yksi ystävä saunomaan ja ehkä tilaan aktiivisuusrannekkeen, mutta pitää vielä vähän sitä miettiä. Mutta ajatelkaa, nyt meillä on kokonainen blogi aikaa jutella ihan niitä näitä ja olla rennosti! Tämä on mun unelma blogi, koska ei tarvitse koko ajan stopata omaa höpöttelyä, että pysytään aiheessa. Joka tapauksessa tervetuloa mun perjantaihin, jutellaan kohta lisää, mutta nyt aamutoimien pariin! 

Klo 11.26

EDIT: Huomenta! Nyt eletään lauantai aamua ja heräsin keskellä yötä, kun muistin, että ai niin! Enhän minä muistanut kumminkaan kertoa sitä yhtä asiaa. Joten kiitos koko perheen puolesta kaikista onnitteluista! Olen lukenut niistä jokaisen, joka oli suunnattu muillekin ja he ovat olleet todella otettuja. Kiitos ihan jokaisesta!

No niin! Nyt on jo herätty kunnolla tähän päivään ja siivottu, koska tosiaan yhdeltä meille tulee isovanhemmat katsomaan ensimmäistä kertaa meidän pikku prinsessaa. Siivoaminen ei kyllä ole ollut itselle ikinä mikään mieluisin tekeminen, mutta joskus sekin on tehtävä. Päivän asuna toimii vanha Adidaksen vihreä paita ja sekä jotkut halvat vihreät kollarit. Musta ei ole ikinä tullut oikein sellaista merkkivaate tai hienoimmat vaatteet ihmistä, koska vaikka mulla olisi kuinka hienot vaatteet ei se tätä ulkonäköä paranna. Toiseksi musta se on ihan turhaa maksaa 50€ ylimääräistä merkkivaatteesta, joka ei merkitse minulle mitään, mutta toki ymmärrän ihmisiä joille vaate merkit merkitsee ja se on todella hieno asia! Tästä tulee ehkä vähän rauhallisempi päivä muiden somejen osalta, koska Discordiin ilmoitin, että en ole siellä kauheasti tänään, koska keskityn tänään tähän ja itseasiassa My Day blogit vaatii tosi paljon keskittymistä. Tosin mun täytyy kyllä yhdet Ig storyt tehdä, mutta muuten saan keskittyä tähän täysin. Siinä tämän hetken kuulumiset ja puolentoistatunnin päästä isovanhemmat jo tuleekin!'


Klo 13.07

No niin! Käytin tuon puolitoistatuntia hyödyksi ja vastailin kaikkiin viesteihin Discordissa sekä laitoin ne Ig storyt, mutta nyt tuli isovanhemmat ja he olivat ostaneet aivan ihanat rattaat meidän prinsessalle. Ensinnäkin tuo kuosi on todella hieno sekä tuo kuomu, nopeasti kääntyvät renkaat ja tuo jarru keppi? Tai siis tuo puikula (niin, että siis mikä?) noiden takarenkaiden välissä ovat todella hyödyllisiä. Äiti sanoi vielä, että nuo siis on rattaat, mutta pystyy muuntautumaan myös vaunuiksi eli tuota selkänojaa saa alemmaksi ja siihen tulee sellainen kantokassi, joka meiltä löytyy. Olen nähnyt viimeksi isovanhempiani elokuussa joten nyt pistän tämän pois ja menen juttelemaan! Pitää kyllä vielä mainita, että kohta mennään hakemaan pizzat, koska pitäähän tätä vähän nyt juhlistaa, kun isovanhemmat tuli käymään.

 

Melkein unohdin ottaa pizzasta kuvaa, mutta olin jo syömässä sitä kunnes yhtäkkiä muistin, että ai niin se kuva! Tutkittiin siis vaunuja ja kaikkea muuta sellaista ja lähdimme hakemaan pizzoja. Nyt kuitenkin menen syömään, koska mulla on ihan hirveä nälkä kun tämä on mun eka ruoka tänään joten palataan ihan hetken kuluttua. Ai että! Nyt ihan maha täynnä, jaksoin peräti kolme palaa kunnes tuli ihan raja vastaan. Mitkä on muuten teidän lempi pizza täytteet? Mulla yleensä jauheliha ananas, joka omasta mielestä on ainoa kombo johon ananas sopii. Nyt tosin testasin vielä siihen päälle pepperonia ja erittäin hyvin toimi! Jos tulette joskus tänne Orivedelle, toisaalta miksi ikinä kukaan tänne kyläpahaseen haluaisi. Kuitenkin, jos jostain syystä tänne eksytte niin suosittelen kyllä lämpimästi poikkeamaan Pizza laguunissa. Ihana työntekijä ja rakkaudella valmistetut pizzat. 

Klo 15.19

Huh huh. Nyt ovat isovanhemmat käyneet katsomassa meidän prinsessaa joten nyt ajattelin vähän höpistä tänne. Minunhan piti tehdä vuoden ensimmäinen blogiputki helmikuun puolessavälissä, mutta jouduinkin jäämään äkisti tauolle vauvan takia, niin nyt aion tehdä sen! Sen uusi aikataulu on ei ensi- vaan sitä seuraava viikko eli 14-18.3 tulisi joka päivä uusi blogi. Mistä aiheesta blogiputki sitten olisi? Oi, ihanaa kun kysytte vaikka kysyinkin sen itse. Blogiputki tulisi käsittelemään blogin tekemistä, teko vaiheita, mikä siinä on vaikeinta, ylipäätänsä bloggaamista sieltä sun täältä. Eli jos kiinnostaa bloggaaminen vähän pintaa syvemmältä niin tule ihmeessä paikalle silloin. Toinen asia. Ei apua, unohdin jo sen. Ei voi olla totta, unohdin sen ihan oikeasti. Ai niin! Nyt muistan. Ensi blogi tulee käsittelemään 200 lukijaa (tuntuu ihan absurdilta sanoa noin iso luku, mutta säästetään kiitokset ensi blogiin) ei niinkään spesiaali vain vähän pohdiskelua ja kerron omia mietteitäni sekä vähän blogin tulevaisuuteen liittyen tietoa. Tässä välissä voin jo sanoa, että ei tule mitään uutta. Olen pahoillani, jos luulitte, että vihdoinkin alan tekemään tätä kunnolla, mutta eiiii. Rennommaksi koko ajan menee, olen pahoillani. Kolmas asia. Hyvää hiihtolomaa niille joilla se nyt on! Meille joilla se loppu niin tsemppiä taas arkeen! Mulla on kyllä ensi viikolla tosi kiva viikko, koska esim. keskiviikkona mulla alkaa vihdoin ja viimein kerhonohjaajan työt! Tykkääköhän ne musta ollenkaan, en usko, mutta ainakin toivon. Ajatelkaa, että saan rahaa siitä, että teen sitä mitä olen aina unelmoinut ja rakastan. Ei paha. Tosin, jos he eivät pidä minusta sitten se on paha. 

Klo 16.26

Se olisi taas tunti vierähtänyt kun viimeksi kirjoittelin, mutta ei tässä ole oikeastaan tapahtunut mitään. Kävin vähän ulkona, mutta en oikein mitään muuta paitsi tapahtuihan! Minä menen siis ensiviikon tiistaina tällaiseen TURVA hanke podcastiin puhumaan erilaisena olemisesta, syrjimisestä, rasismista ja sitten juuri lyhytkasvuisien ennakkoluuloista ja tällaisista niin sieltä soitettiin ja sovittiin kaikki asiat. Ei voisi olla kyllä tärkeämpää podcast aihetta. Tämä on muuten myös ensimmäinen kerta, kun pääsen podcastiin vieraaksi, tai siis totta kai on. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi minua podcastiin vieraaksi. Sen muuten pituus on 30min ja minä sanoin sitten, että voi tehdä tiukkaa, koska multahan tuota juttua tulee... Nyt muuten seuraavaksi mietin vakavasti sitä aktiivisuusrannekkeen ostoa. Toisaalta, mutta sitten taas toisaalta ei. Noh, päätetään kohta. Ja nähdään kohta. 

Klo 18.49

Mihin tämä päivä on taas mennyt?? Juurihan aamu vasta oli, tai no aamupäivä, koska heräsin kymmeneltä, vai onkohan se aamua. Ei, on se aamupäivää varmaan. Kuitenkin nyt ollaan jo illassa ja minä tein sitä ensi viikon alussa tulevaa blogia sekä vastasin Discordissa muutamaan viestiin vaan. Viime vuoden alkupuolella ja sitä ennen olin aivan hirveä heräteostaja eli oikeastaan, kun kävelin kauppaan ja näin jotain kiinnostavaa ostin sen, mutta nyt olen viisastunut viimevuoden syksyllä ja nyt jotenkin jokainen ostos mitä teen tuntuu turhalta ja rahanmenolta eikä aktiivisuusrannekekaan kyllä ympäristölle mitään hyvää tee, mutta kumminkin luultavasti ostan sen nyt. En sitten tarkoita missään nimessä fleksata sillä!! Ainoa syy miksi kerron sen täällä on se, koska teen My Dayta ja se kuulu nyt mun päivään. Toisaalta voisin vain sanoa, että nyt teen yhden salaisen asian... Ehkä sekään ei olisi hyvä :D Anteeksi todella paljon, jos jotain ärsyttää tämä!

 

Mulla on siis ollut käytössä Honor Band 5 aktiivisuusranneke 2019 lähtien. Vai olikohan siitä, kyllä se taisi olla ja on ollut ihan älyttömän hyvä, mutta nyt alkaa vähän jo tökkimään niin ajattelin, että voisin päivittää uudempaan. Olen katsonut ja kysellyt mielipidettä tästä Huawei Watch Fitista, koska minä en ymmärrä näistä mitään. Kuulemma on todella hyvä sekä sopii hyvin mun vähän pienempään käteen. Tiedän, että pärjäisin ilman ja tavallaan turha ostos, mutta ainakin itseäni tämä motivoi myös todella paljon liikkumaan. Katsoin toki Tori.fi, mutta siellä ei näitä ollut. Ajattelen myös, että Ukrainassa ihmiset noh tiedätte mitä ja minä täällä ostelen vain kelloja, mutta kai se on nyt ok.? Älkää pliis vihatko minua tämän jälkeen. Tämä tulee kuitenkin olemaan mulla taas monta vuotta käytössä joten hyötyä tästä tulee olemaan ja maksan tämän kokonaan tietenkin itse. Värinä mintunvihreä, koska se on niin upea! Nyt tilaamaan joten palataan taas myöhemmin! Ai niin! Vielä yksi asia, haluaisitteko tästä unboxing blogin, kun tämä saapuu? Jos yhtään pidätte sitä fleksaamisena niin en todellakaan tee. 

Klo 22.45

No nyt on kyllä jäänyt ihan taka-alalle taas tämä, meille tuli siis ystävä saunomaan niin juttelin ja teimme kaikkea hänen kanssaan ja sitten söin sitä päivästä pizzaa. En oikeastaan muuta, eikä tässä illassa oikein muuta olekaan enää. Paria Discord asiaa tuossa selvittelin, mutta muuten ei oikeastaan mitään. Ihanan täyteläinen, mutta seesteinen päivä kumminkin. Nyt kun mietin niin olen kyllä iloinen, että tilasin tuon aktiivisuusrannekkeen. Se kyllä kuluttaa luonnonvaroja eikä se ole elintärkeä, mutta jos kerran kolmessa vuodessa ostan niin ei se nyt niin paha ole. Toisin sanoen yritän vain selittää itselleni, että en tehnyt mitään väärää. Nyt yksi juttu ja sitten tulen vielä sanomaan teille moikat joten nähdään ihan kohta.

No niin! Ensimmäinen kunnon My Day blogi muodossa ja kivaa oli. Musta oli tosi kiva, kun tämän sai päivässä tehtyä, tosin jouduin kirjoittelemaan koko päivän ja nyt alkaa muokkaamaan, että saan huomiseksi, mutta muuten tosi kivaa oli! Tosin, aika huonosti ja pintapuolisesti tehty joten ei todellakaan mikään kauhean hyvä, mutta ainakin oli My Day. Nyt olisin niiin kiitollinen, jos auttaisitte minua laittamalla kommentteihin vastauksia seuraaviin kysymyksiin, että tiedän miten tästä eteenpäin. Eli ensinnäkin mitä piditte tällaisesta My Day blogista? Haluaisitteko näitä lisää? Tekisinkö jokaisesta perjantaista tällaisen? Mitä huonoa tässä oli, mitä pitäisi kehittää jatkoa ajatellen? Ja vielä, että haluaisitteko sen aktiivisuusranneke blogin? Kiitos niiiin paljon, jos vastasit noihin ja luit tämän blogin. Ensi viikolla muuta joten se olisi vain hyvää viikonlopun jatkoa ja nähdään taas! Mooikkaa!


Instagram: Samuelin blogi

Whattsap: 0403779896

Haluatko tukea blogia ilmaiseksi? Liity ihmeessä oikeasta sivupalkista lukijaksi.










8 kommenttia:

  1. Minua kiinnostaisi jatkossa tietää, miten käytät aktiivisuusranneketta, hyödytkö tai motivoidutko siitä yms

    VastaaPoista
  2. Näitä on ainakin kiinnostava lukea itse sitten vuosien päästä. Mitä ja millaista elämäni olikaan ja mitä ajattelin asioista

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä totta!🤩 Ei enää muista, että mitä sitä silloin tekikään niin voi lukea ja hämmästyä.😊

      Poista
  3. Hyvä blogi:) vähän myöhässä tulin:D

    VastaaPoista
  4. Vastaukset
    1. Ihana kuulla, jos tykkäsit!😊 Näitä on tulossa varmasti lisää!

      Poista

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...