lauantai 26. maaliskuuta 2022

MUN PERJANTAI// Taysia, uutisissa ja kauppaa


 Moikkaa ja tervetuloa lukemaan uutta blogia!

Perjantai 7.15

Hyvää huomenta! Se olisi perjantai ja vartin yli seitsemän kello. Se olisi tänään taas My Day päivä eli pääsette tai no joudutte seuraamaan mun perjantai päivää. Tänään tai ihan kohta ainakin lähden Taysiin, sitten kouluun ja itseasiassa vihdoista viimein saadaan kemian kokeet takaisin, käydään koulun jälkeen kaupassa ja illalla tulee meidän tuttu taas saunomaan. Tällaista siis tänään. Tuntuu, että juuri oli vasta maanantai ja nyt jo on perjantai. Miksi ei aikaa voisi pysäyttää. Menee ihan liian nopeasti omaan makuuni. No, mutta lähdetään kohta Taysiin. Mun on onneksi aina helppo lähteä kaikkialle, koska aamupalaa en syö niin siihen ei mene aikaa. Mulla on myös pari puheenaihetta mistä haluan tänään puhua, mutta puhutaan niistäkin myöhemmin. Nyt päivävaatteet päälle, yritän tässä herätä tähän päivään ja sitten suunta kohti Taysia. Tervetuloa seuraamaan mun päivää!


Kello 9.28

No niin, no niin! Nyt ollaan jo Tampereella, herätty tähän päivään ja käyty jo röntgenkuvissa. Ai, mutta enhän minä ole edes kertonut miksi olen täällä. Pönttö22 täällä taas vauhdissa, hei. Kerrotaan nyt heti. Siinä, olikohan sen nimi nyt lyhytkasvuisuuden tuomat muut terveyshaasteet blogissa kerroin, että minulla on kyfoosi eli selkärangan yläosan, erityisesti rintarangan taaksepäin työntyvä kaareuma, joka ei siis aina ole vaarallinen, mutta joskus se voi olla ja perussairauteni takia sitä tutkitaan usein sitä, että onko se pahentunut vai pysynyt ennallaan. Ensiksi olin siis selkä röntgenkuvissa ja nyt odottelen kirurgia, joka kertoo minulle onko jotain muutosta. Kello on nyt itseasiassa jo 9.32 ja aika piti olla puolelta joten pari minuuttia myöhässä, mutta eikö sitä aina sanotakin, että hyvää kannattaa odottaa. Eipä tässä muuta joten eiköhän vain jatketa odottamista. Kyllä hän sieltä kohta tulee.                                
Ei voi olla totta, ette ikinä arvaa, että mitä kävi. Olen niin ihmeissäni, että eihän tästä kirjoittamisestakaan tule mitään. Kello on siis jo 9.47 eikä kirugia ole tullut vieläkään, muta arvatkaa mitä. Hetkonen, ettehän te voi arvata, koska te luette tätä vasta huomenna. Siinä tapauksessa kerron sen heti, vaikka ette ole heittäneet arvauksia. Olin siis pari viikkoa sitten siinä yhdenvertaisuus podcastissa mukana ja sehän muuten julkaistiin tällä viikolla, sillä tällä viikolla vietetään rasismin vastaista viikkoa. 

No, sen podcastin tuottaja/koordinaattori ja samaan aikaan myös tuttuni on vierailemassa tänään meidän koulullamme ja hän soitti minulle äsken, että "moi, missä oot?" vastasin, että "Taysissa, tuun yhdentoista aikaan takaisin koululle, kuinka niin?" "Tuu heti nuorten tilaan sitten, täällä on YLE:stä toimittajia ja haluaa haastatella sinua sen podcastin johdota" Joten tuota noin. Vieläkin ihan ällistynyt, mutta kuulemma joudun tänään Pirkanmaan alueuutisiin eikä ollut mitään muuta vaihtoehtoa paitsi sanoa kyllä. Hei, nyt se kirurgi tuli mun pitää mennä.


Kello 10.28

No voihan herran jestas. Aina haluaisi, että liikennevalot olisivat vihreät, mutta juuri kun on ottamassa punaisista liikennevaloista kuvaa niin sitten tietysti niiden pitää vaihtua vihreiksi. Tavallista mun tuuriani, mutta ennen kun puhun liikennevaloista niin puhutaan muusta. Kävimme siis kirurgilla ja kyfoosi ei ollut pahentunut eikä parantunut millään lailla, että siellä se vain niin kuin on. Yritin ottaa teille kuvaa selkäni röntgenkuvasta, koska ei minua sitä olisi haitannut jakaa, mutta en uskaltanut vain kysyä, että saisinko ottaa tästä kuvan. Ei kyllä mun selän röntgenkuvassa olisi ollut mitään nähtävää. Se kesti vain siis jonkun kymmenen minuuttia ja lähdimme aivan salamana takaisin kohti Orivettä, koska yhdeksitoista mun pitäisi olla siellä uutisisien kuvauksissa. Voi herran jestas, miksi minä aina joudun kaikkiin hirveisiin tilanteisiin. Kuitenkin mistä halusin vielä puhua on liikennevalot. Jep. Tampereella on moni tai no oikeastaan tuhat asiaa mitä kaipaan, mutta liikennevalot ei kyllä ole yksi niistä. Me olemme nyt junnanneet varmaan minuutin jokaisessa liikennevalossa. Orivedellä ei ole ollenkaan liikennevaloja ja se on kyllä hyvä. Miten te kaupunkilaiset edes jaksatte näitä? Sellainen mielipide tähän väliin.


Perjantai 14.47

Siitä taas miljoona vuotta, kun viimeksi tänne kirjoitin, mutta en ole vain pystynyt. Heti kun tulin Tayssista jouduin siis ihan oikeasti uutisen kuvauksiin, onneksi sinne tuli muitakin. Oli kyllä mielenkiintoista nähdä, että miten uutinen kuvataan ja mitä kulisseissa tapahtuu. Juttelimme siis erilaisuudesta, kiusaamisesta ja kiusaaminen ehkäisemisestä. Kaikki muut veti tosi hyvin paitsi yhdellä sellaisella metrin pituisella pätkällä. Hän oli aivan hirveä. (puhun siis musta) Sitten menimme ruokailuun, siitä englantiin tekemään yhtä projektia. Se oli todella kiva, siinä piti esitellä kolme Yhdysvaltojen kaupunkia englanniksi. Minun kaupunkini olivat Los Angeles, Chicago ja Miami.  

Viimeisellä tunnilla oli kemiaa ja saimme ne kokeet vihdoinkin takaisin! Kokeen palautus on aina ihan paras hetki. Moni on muuten kysellyt, että miksi en puhu tai kerro kokeideni arvosanoja täällä niin voisin kertoa ne, minua ei siis haittaisi se, mutta jotkut voisi tulla siitä surulliseksi tai pitää sitä fleksauksena niin olen tehnyt päätöksen, että en jaa niitä täällä. Kahdelta loppui koulu ja itseasiassa ihan kohta olen lähtemässä naapurini kanssa perinteisesti perjantai kauppaan. Se on ollut meidän perinne jo niiiin monta vuotta. Mitäköhän sitä viikonlopulle ostaisi, ainakin mun täytyy käydä ostamassa mun äidille yksi johto. Sellaisia tunnelmia siis tähän väliin ja nyt suuntana kauppa!


Kello 16.39

Sanoin, että voitko ottaa musta jonkun hienon kuvan, kun yritän ottaa tuolta. Tämä kuva oikeasti kiteyttää aika hyvin mun normaali kauppareissun. Aina roikkumassa pakastehyllyissä. No ei vaan, kyllä mie joskus roikun normaaleissakin hyllyissä :D Tässä kuvassa yritän siis ottaa Kitchen Joy kuutiota, mutta mitä niistä? Selviää myöhemmin. Otettiin myös minulle uusi Instagram kuva ja minut tuntien siitä tuli hirveä. Nyt on onneksi kaupasta tultu ja pari tuntia voi vaan ihan keskittyä blogeihin. Alan kohta siis tekemään ensi viikon blogeja, mutta sitä ennen jutellaas ihan hetki.

Ensinnäkin haluan taas kiittää niin paljon siitä, kun olette minun elämässä mukana. En voi sitä ihan oikeasti sanoiksi pukea kuinka paljon autatte ja annatte iloa elämääni. Kiitos. Toinen asia, miten teillä menee? Olisi ihana kuulla teidänkin kuulumisia, kun minä vaan täällä aina kerron kuulumisiani. Kolmas asia, mietin, että kerronko tätä etukäteen, mutta mun on vain pakko. Viime blogi tuli todella myöhässä sen piti tulla jo pari viikkoa sitten, mutta oli vähän ongelmia. Sehän ei ollut virallinen yhteistyö, mutta kuitenkin sain tuotteet ilmaiseksi. Asia mitä siis yritän sanoa, että ensi perjantaina on tulossa virallinen yhteistyö, joka on minusta todella kiva ja hauska, mutta valehtelisin, jos en sanoisi pelkäävän reaktiotanne. Näiden kahden yhteistyön välissä piti siis olla paljon suurempi väli, mutta ongelmien takia ei olekaan ja olen erittäin pahoillani siitä. Sen jälkeen on onneksi piiiitkä tauko yhteistöistä.

Neljäs asia. Tajusin, että en ole vielä edes kertonut tätä uutista tänne. Minulla on TET-viikko 25-29.4 ja käsittelimme yksi Oma Polku juuri TET viikkoa. Sanoin, että haluaisin päästä S-markettiin, vaikka ei minusta siellä mitään hyötyä olisi. Soitin kuitenkin sinne ja kerroin kuka olen ja lyhyydestäni, mutta ne vain sanoivat, että ei haittaa mitään, voit tulla. Joten minulla on siis TET paikka S-markettiin, vaikka minusta on vain siellä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Nyt kuitenkin pari tuntia ensi viikon blogien tekoa ja sitten tuttu tulee saunaan!

 
Kello 18.00

Nyt ollaan illassa, sillä kello on kuusi. En ole tässä oikein muuta tehnyt, kun ensi viikon blogeja, mutta nyt tajusin, että en ole vielä esitellyt mitä ostin kaupasta. Ostin siis äidille johdon, minulle sipsiä, kermaviiliä, dipin ja Coca Cola tölkin. (Unohdin mainita Kitchen Joy Red curry Chicken kuution, ihan paras!) Kohta meille tulee tuttu saunomaan ja siksi taidan jo päättää tämän My Day blogin tähän. 

Tänään sattui ja tapahtui ainakin kaikenlaista, mutta nyt onneksi viikonloppu. Minulla on kaksi esitystä taas viikonloppuna joten lepo taitaa taas jäädä. Kiitos paljon kuitenkin, kun luit se merkitsee minulle todella paljon ja kerro ihmeessä, että mitä mieltä olit? Mitä kehitettävää olisi tuleviin My Day blogeihin tai haluatteko näitä edes lisää? Oikein hyvää lauantaita kaikille ja nähdään taas! Moikka moii!


Instagram: Samuelin blogi

Whattsap: 0403779896

Haluatko tukea blogia ilmaiseksi? Liity ihmeessä oikeasta sivupalkista lukijaksi.


















4 kommenttia:

  1. Kiitos blgistasi :)
    Hienoa tuo uustis-juttu. Milloin tulee ulos vai onko jo tullut? Pitää selailla Areenasta.
    Oikein hyvää viikonlopun jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!😊 Se löytyy ainakin Yle Areenasta.😊 Ihanaa viikon jatkoa sinulle!

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Voi kiitos, että välität!🥺 Lupaan alkaa ainakin syömään vähän.😊

      Poista

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...