tiistai 26. huhtikuuta 2022

TET PÄIVÄKIRJA - Osa 1

 


Moikkaa ja tervetuloa lukemaan uutta blogia!

Tiistai, lumet lähteneet ja aurinko paistaa. Mitä muuta oikeastaan muuta siihen tarvitsee, no ei ainakaan Samuelin blogia, mutta valitettavasti se on silti täällä. Tänään tai oikeastaan tarkemmin sanottuna tästä alkaa vuoden ensimmäinen blogiputki, joka on hyvin erilainen kuin aiemmat. Tällä viikolla tiistaista lauantaihin tulee klo 15 uusi blogi, joka käsittelee mun TET-viikkoa ja vielä tarkemmin edellistä TET-päivää. Tänään siis vuorossa ensimmäinen päivä, maanantai. Eiköhän tuo pohjustus riitä, joten näillä näkymin siirrytään itse asiaan, tervetuloa mukaan mun TET:iin! Luvassa varmasti sekoilua, puhetta ja ainakin toivottavasti töiden tekemistä!

TET-PÄIVÄKIRJA

PÄIVÄ 1

MAANANTAI 25.4.2022

Tässä blogissa ei ole hyviä kuvia, koska pidän aina puhelinta työpäivän ajan repussa. Tämän blogin kuvat ovatkin ottaneet koulunuorisotyöntekijäni. Blogin teksti on myös erityisen huonoa, koska olen joutunut tekemään sen päivässä.

Vihdoin se on täällä, nimittäin tet! Siitä päivästä lähtien kun sain kuulla, että pääsen S-markettiin niin olen odottanut tätä niin paljon. Musta tämä on todella kivaa vaihtelua muutenkin arkeen, mutta parasta tässä yksinkertaisesti on se, että pääsee tutustumaan kaupan alaan. Mun slogan kyllä on, että musta tulee olemaan enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta nyt mietin, että onko musta ollenkaan hyötyä. Tuskinpa, mutta lähdetään ottamaan siitä selvää! Ainoa minkä tiedän mun tulevasta työpaikasta, on se, että siellä on maailman parhaat työntekijät ja piste. Nyt kuitenkin taidan olla jo myöhässä (yllätys), tai no ehdin hyvin, mutta nyt mönkkäri päälle ja kohti ässää!

TYÖPAIKALLA

Kun saavuin paikalle, menin pomon kanssa toimistoon ja hän antoi minulle avaimen, jolla pääsen kaikista ovista. Käytin omia vaatteita, koska luonnollisesti työvaatteita ei löytynyt näin 100cm pituiselle ihmiselle. Katsoimme myös, että mistä löytyy taukotila, wc jne. Ovien ne avainluku avaus systeemit oli aika korkealla, mutta sain kuitenkin jokaisen auki kunhan vain vähän hyppäsin, ei me mitään jakkaroita tarvita...kunnes 5min päästä. Ekan työn aika! Ensimmäiseksi pääsin tekemään kaupan aika tärkeää, mutta tylsää työtä. 

Nimittäin etikettien leikkaamista. Siellä oli siis sellaisia etiketti arkkeja, mutta minun piti leikata jokainen etiketti irti. Etikettinä tarkoitan siis niitä hintalappuja, onkohan se muuten yhdyssana. Kyllä se on, eihän hinta ja lappuja voi olla erikseen. Luulin, että tätä hommaa en pystyisi tunaroimaan, mutta pystyin kuitenkin. Onnistuin siis leikkaamaan etiketteihinkin viivoja? Tai siis repaileita. Olen kyllä huono selittämään.


Niitä oli sellaiset 17 arkkia, joista jokainen hintalappu piti leikata ja siinä meni sellainen puolitoistatuntia. Jep, kesti muuten ihan pikkusen paljon. Se ehkä kertoo mitkä on mun leikkaus taidot. No mutta hei! Ainakin sain puoleksitoista tunniksi töitä, joka oli kivaa kuitenkin. Sen jälkeen oli enää noin puoli tuntia töitä ennen ruokatuntia, jonka käytin hyllyjen siistimiseen. Ei tärkeää, tai näkyvää työtä, mutta tosi kivaa ainakin ja jota pystyin tekemään. 

Samalla sain tutustuttua todella kivaan työntekijään. Touhuilin kolmatta ja neljättä hyllyä eli järjestelin tuotteita, laitoin tyhjät pahvilaatikot roskikseen, laitoin purkit oikein päin ja eteen. On siinä kyllä kastike poikineen täytyy sanoa. Mietin tuolloin, että ainakin olen nyt kokonaisen aamupäivän pystynyt tekemään töitä. En ehkä isoja tai merkittäviä, mutta töitä kuitenkin ja senhän takia tänne tultiin!

Nyt sitten ruokatauko, joka ei itseasiassa edes sisällä ruokaa, koska en ottanut eväitä. Mietin, että olen yleensä muutenkin 6h syömättä niin miksi en nyt pystyisi olemaan. Tuolloin ei vielä ollut nälkä, mutta odottakaahan mitä mieltä olen iltapäivällä. Katsoin vain koko ajan kelloa, että milloin pääsen takaisin jo hommiin, koska musta työt mitä tein oli todella kivoja. Juttelin sitten tauon ajan muille työntekijöille ja tuo tauko vain vahvisti mielipidettäni, Oriveden S-marketissa on maailman parhaat työntekijät, piste.

Ai niin! Viime blogissahan puhuin, että en voi enää juoda kofeiinia. No mites kävi? Minulle tarjottiin kahvia ja totta kai menin juomaan sitä. Ehkä kuitenkaan yksi kahvi ei vaaranna verenpainettani. Ainakaan toivottavasti.


Tauon jälkeen pääsin testaamaan jotain ihan uutta. Nimittäin heliumpallojen täyttöä. Sain siihen opettamaan todella kivan työntekijän, jonka kanssa keskusteltiin samalla kaupan alasta. Miten me sitten hoidettiin pallon täyttäminen? Minä pidin helium letkusta kiinni ja työnsin sen palloon, jota myyjä piti. Kun letku oli pallossa, aloin puhaltamaan ilmaa palloon kunnes se oli ihan täynnä.

Minun pienillä sormilla ei valitettavasti saanut solmittua palloa naruun. Tuolla tekniikalla täytimme 20 palloa, joissa oli ainakin heliumia riittävästi, mutta ei kuitenkaan liikaa. Löytyy autoa, löytyy Pipsa possua, löytyy öh. Lol Surprise ja mun ehdoton lemppari eli panda heliumpallo! Sitten veimme lavan kassojen eteen ja musta näistä palloista & pallo pisteestä tuli ihan äärettömän kivan näköinen. Nuo hintakyltit on myös ihan äärettömän hienot! Saa nähdä kuinka monta noita menee tässä viikon aikana. Ja hei! Pystyin myös avustuksella täyttämään heliumpalloja. 

Kello riensi ja nopeasti, sillä oli jo toisen tauon aika ja olisin niin halunnut jatkaa työn tekemistä, mutta ei. Pakko oli tauolle mennä, jolloin oli kyllä aaika kova nälkä. Ihmettelen vain, että miksi en älynnyt ottaa edes varuiksi eväitä. Niitä olisi tarvittu. Noh, kyllä mie selvisin kuitenkin.


Tauon jälkeen oli vielä noin kaksi tuntia työaikaa, jolloin järjestelin hyllyjä ja purin jopa karkki kuormaa. Luulin, että en todellakaan pystyisi purkamaan mitään kuormaa, mutta pystyin kuitenkin. Sattumalta mun koulunuorisotyöntekijä tuli käymään ja hän otti minusta todella edustavan kuvan, kun laitan karkkilaatikkoa paikoilleen. Kyllä joku ihminen osaa sitten olla ruma, puhun siis tuosta kuvassa olevasta.

Kääk!? Siihen se päivä sitten loppuikin jo ja oli niin fiiliksissä. Koko päivän tein, toki pieniä töitä, mutta kuitenkin töitä ja koko ajan. Olin niin iloinen ja onnellinen, että pääsin tänne. Ja hei, kiitos ihan super paljon kun olit seuraamassa mun ensimmäistä TET-päivää ja huomenna jatkuu taas klo 15 tiistai päivällä! Ihanaa tiistaita, moikkkaa moii!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...