torstai 28. huhtikuuta 2022

TET PÄIVÄKIRJA - Osa 3

 


Moikkaa ja tervetuloa lukemaan uutta blogia! 

Hei! Se olisi jo torstai ja blogiputken kolmas osa käsillä, mutta ennen sitä meidän täytyy tietysti hoitaa alkuhöpinät pois alta, koska eihän ilman niitä Samuelin blogi voi alkaa, ei missään nimessä. Täytyy nyt kyllä tunnustaa, että minulla ei ole oikein mitään mistä höpistä tähän alkuun. Ihana, kun tulee kevät, aurinko paistaa ja taivas on sininen. Miten teidän kevät ja miten teillä ylipäätänsä menee? Tässähän kävi juuri niin kuin ajattelin, höpötystä tuli ihan refleksistä eikä minun tarvinnut edes keksiä sitä, mutta eiköhän nyt kuitenkin siirrytä itse blogin pariin niin kuin olisi jo.

Keskiviikko

TET-päivä numero 3

Kaunis päivä, ei muuta!

Oooikein hyvää huomenta! Nyt eletään keskiviikko aamua ja tänä yönä nukuttiin ja hyvin. Nukuin oikeasti varmaan joku kymmenen tuntia. Olo kuin uudestisyntynyt. Ihana auringonpaiste tulee tuolta juuri mun silmiini, mutta eihän se nyt estä kirjoittamasta. Tänään siis TET-päivä numero 3 ja en kyllä tiedä mitä tänään on tiedossa, mitä luultavimmin pahvilaatikoiden keräämistä. Lähdetään ottamaan siitä selvää joten tervetuloa seuraamaan taas mun tetti päivää!


Lähdin todella ajoissa töihin, että ehdin näyttää teille tämän, nimittäin mun kevään ja kesän kulkupelin, joka on nyt otettu talviteloilta. Moni ei varmaan edes tiedä tästä, sillä mönkijäni esittelyblogista on jo todella kauan aikaa. En pysty käyttämään pyörää, joten tällainen minimönkijä korvaa pyörän, joka on siis ihan laillinen, poliisin rekisterissä, kulkee 25km/h ja sillä saa ajaa kevyenliikenteen väylällä. Tällä minä olen joka päivä ajellut S-marketin eteen parkkiin ja siitä sitten eteenpäin, mutta nyt töihin!

Menin koputtelemaan pomon oveen heti, mutta hän ei ollutkaan tänään töissä joten minua ohjasi toinen työntekijä. Aluksi vein taas tavarat pukuhuoneeseen ja aloitin päivän hommat. Oikeastaan ihan koko aamupäivä kului kuorman purkamiseen. Kaupassa oli myös toinen tettiläinen niin sain auttaa häntä. Purimme yhdessä aina lavan kerrallaan ja kaikki alahyllyille menevät tuotteet minä purin ja ylähyllyille menevät hän purki. Minusta se oli ihan super kivaa, kun olin jopa hyödyksi.

Kaikista kivointa siinä oli se yhdessä toimiminen ja juttelu. Vaihdoimme ajatuksia kaupan työhön liittyen, tettiin, kouluun ja oikeastaan kaikkeen siltä väliltä. Täytyy muuten sanoa, että kun purimme wc-papereita niin hätkähdin oikein kuinka monta eri merkkiä on ja kuinka pieniä niiden erot on. On eriväristä, eri kokoista, joissakin on kuvioita ja toisissa papereissa on jopa enemmän kerroksia kun toisessa. Noh, ainakin on varaa mistä valita. Itse olen kyllä Lambi miehiä. Tästäkin työstä olisi saanut niiin kivoja kuvia, mutta en vain pysty ja olen todella pahoillani siitä. 


Lounastauko koitti ja silloin vasta tajusin, että ai niin... Unohdin ottaa eväät jääkaapista! Onneksi ei ollut kuitenkaan yhtään nälkä, mutta sorruin taas jotenkin juomaan kahvia. Pölkkypää mikä pölkkypää. Nyt olin itseasiassa melkein yksin tauolla, tosin tulin tavallista myöhempään. Ai niin! Unohdin kertoa, että oponi kävi ennen lounastaukoa vierailemassa ja kyselemässä, että miten on mennyt, miten olen viihtynyt ja kaikkea muuta. Sanoin, että en ikinä voisi itseä kuvitella tällä alalla, mutta tähän tutustuminen on ollut todella kivaa! Hyvin näyttää, että mitä se kaupan ala oikeasti on. 

Tauon jälkeen rupesin koristelemaan serpentiinillä, ilmapalloilla ja muilla koristeilla itse myymälää. Se oli todella kivaa ja vähän jopa luovuutta vaativaa. Pieniä koristeita sinne tänne, mutta juuri ne pienet muutokset tekevät myymälästä tosi kivan. Serpentiinillä saa kyllä aina tosi kivaa jälkeä aikaan, varmaan sen takia, kun se on niin värikästä. Ilmapallot samaten. Yksi työntekijä keksi koristella ananaksen ja tuosta tuli minun mielestä niiin hieno! Kunpa itsekin olisin luova, mutta ei.


Tajusin muuten, että en ole vielä minään päivänä näyttänyt työ lookkiani! No voihan, puhelimenkuoret tuli sitten kameran linssin eteen. Tuo ruskea osio ovat siis ne. Päällä minulla on ihan omat vaatteeni, koska luonnollisesti minun kokoiselle ei ole työvaatteita, sekä minulla on vielä tuollainen avainnauha missä on tuo magneettiläpyskä avain sekä mattopuukko. Ei siinä sen kummempaa.
 
Tämän päivän blogista tuli tavallista lyhyempi, koska lähdin jo puoli kolme töistä sen takia, koska minulla oli kerhonohjaus ja he antoivat minun mennä. Paikkaan sitten huomenna tai perjantaina. Kiitos paljon, kun olit seuraamassa jo mun kolmatta tetti päivää! Tosi ihana kuulla, että olette pitäneet näistä vaikka hyvät kuvat puuttuukin. Toivottavasti huomisesta saadaan tänne pitempi blogi aikaiseksi. Kiiitoos ja nähdään taas huomenna, mooikka moiii!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...