torstai 14. heinäkuuta 2022

TOP 5 MYÖNTEISTÄ ASIAA LYHYTKASVUISUUDESSA


Tämän piti tulla eilen, mutta jouduin poliisiasemalla käymään (todella iloinen asia, siitä lisää ensi viikon blogissa.), enkä olisi pystynyt olemaan blogin julkaisemisessa läsnä, joten tämä tulee vasta tänään ja viimeinen osa lauantaina.

Moikkaa ja tervetuloa lukemaan uutta blogia!

Keskiviikko, eletään keskellä viikkoa sekä itseasiassa myös blogiputkea. Olen jo höpötellyt kaksi päivää alkuteksteihin kaikkea turhaa, joten mehän voitaisiin mennä heti asiaan. Ihmeiden aika ei ole ohi, Samuel tekee kolmen rivin alkutekstit. Pidetään höpötyksistä se yksi välipäivä ja jatketaan taas huomisen jakson parissa. Pitemmittä puheitta, eiköhän mennä! Tänäänhän meillä on aiheena:

TOP 5 - MYÖNTEISTÄ ASIAA LYHYTKASVUISUUDESSA

Lyhytkasvuisuus, asia mistä koko blogi lähti ja, jonka pitäisi näkyä jokaisessa blogissa edes jotenkin. Positiivisuus, ilmiö, jonka haluaisin, että se näkyisi koko blogissa ja jokaisessa yksittäisessä kirjoituksessa. Mitä tapahtuu, kun lyhytkasvuisuus ja positiivisuus yhdistetään. Näin rehellisesti sanottuna, siitä ei tule mitään, koska lyhytkasvuisuus on kaikkea muuta kuin positiivista. Mutta me ei uskota faktoja, vaan täällä uskotaan positiiviseen ja myönteiseen ajatustapaan.

Senpä vuoksi kerron Top 5 hyvää asiaa, joita lyhytkasvuisuus on tuonut. Tänään, annetaan positiivisuuden täyttää blogi ja unohdetaan kaikki negatiivinen mitä se aiheuttaa. Tervetuloa mukaan seuraamaan, kun keksitään ja uskotaan mahdottomaan ja positiiviseen ajatteluun! Aloitetaan jälleen kerran sijasta viisi!


5. Empatia

Olen kyllä puhtaasti kiitollinen lyhyydestäni sille, että minusta on tullut kuulemma empaattinen. Minun mielestäni en sitä missään nimessä ole, mutta kaikki muut niin väittää ja jos se pitää paikkaansa, olen onnellinen. Minun sairauteni, lyhyys ja vaikeudet voi antaa vertaistukea muille, pystyn olemaan hyvä kuuntelija ja ylipäätänsä ymmärtämään miltä toisesta tuntuu. Jos todella pystyn auttamaan jotakuta omalla esimerkilläni ja kokemuksella, voiko olla tärkeämpää annettavaa.

'

4. Sinnikkyys & arvostaa pieniäkin asioita

Myönnän jopa itsekin, että olen sinnikäs. Vaikka elämä ei ole tasa-arvoista, helppoa ja onnistumista, luovuttaminen ei ole ratkaisu. Minä toistan aina yhtä asiaa itselleni, jos luovuttaisin, jos en enää yrittäisi ja eläisi elämää lyhyyteni takia sehän tarkoittaisi sitä, että annan ulkoisen seikan määrätä polkuani, minun aivoni eivät tee sitä vaan pituuteni. Se ei tule kuuloonkaan. Vastoinkäymiset ovat pakollisia, mutta pohjalle jääminen, se riippuu ihan itsestä. 

Voivottelu ja itsesääli ei auta mitään, tai no. Se auttaa sinua jäämään pohjalle, mutta jos yrität uudelleen ja olet sinnikäs, pääset takaisin pinnalle ja jopa kohoat vuoren päälle. Lyhyys ei ole enää este elämälle, vaikka haaste se on.  Olen myös oppinut arvostamaan pieniäkin onnistumisia ja asioita. Se, että saan rahdattua kaupan toisesta kolkasta jakkaran toiseen päätyyn, että en joudu vaivaamaan myyjää, se on olematon saavutus, mutta minä arvostan sitä.


3. Olen saanut tutustua ihaniin ihmisiin

Yksi ehkä kiistattomin hyöty tai myönteinen asia lyhytkasvuisuudesta on se, että olen saanut sen avulla tutustuttua ihan huippuihin ihmisiin. Olen löytänyt heitä kaikkialta sairauteni takia, koulusta, sairaalasta, kaduilta, kaupasta ja ennen kaikkea olen saanut tutustua teihin, mutta puhutaan siitä lisää tuonnempana. 

2. Kaikki ovat samalla viivalla ja erilaisuus on rikkaus

Minulla kesti kauan tajuta tämä, mutta nyt tajuan ja uskon siihen. Lyhyyteni ja sairauteni on auttanut näkemään, kuinka kukaan meistä ei ole toista parempi. Kaikki ovat yhtä hyviä ja arvokkaita. Kaikilla on omat vahvuutensa ja omat heikkoutensa. Toinen samankaltainen asia mitä olen tajunnut, on se, että olit sitten kuinka erilainen tahansa, se on vaan rikkautta.

Jos sinulla on joku sairaus, älä pidä itseäsi "vammaisena" tai vähempiarvoisena, ainoa mitä olet ja mitä meistä jokainen on niin erilainen ja erilaisuus on rikkaus.

1. Blogi

Kun käsikirjoitin tätä, tiesin heti, että blogi olisi ykkönen. Ilman lyhytkasvuisuutta blogia en olisi missään nimessä alkanut tekemään ja nyt tämä on kaikista tärkein harrastukseni. Tosin, en tykkää kutsua tätä harrastukseksi, sillä tämä on minulle normaalia elämää. Ja ei, ei, ei! Blogi ei ole ykkönen näyttökertojen, lukijoiden, mainosten tai kaupallisten yhteistöiden takia vaan teidän.

Se, että olette halunneet antaa minulle elämääni sisältöä sekä haluatte olla ystäviäni. Aina, jos puhun blogista puhun, että tuttuni, joka luki blogini, sanoi tällaisen kommentin, sillä te ette ole lukijoita vaan ystäviäni. Puhutaan tästä vielä muutaman viikon päästä lisää paremmin ja syvällisemmin. Kiitos, kaikesta ja ikuisesti. 

Nooin! Siinähän oli viisi myönteistä asiaa lyhytkasvuisuudessa ja arvatkaa mitä. Ei tehnyt edes tiukkaa, uskomatonta, mutta totta. En voi väittää, että tässä ei olisi mitään myönteisiä asioita, sillä niin ei ole! Kiitos paljon, kun luit, ihanaa torstaita ja nähdään taas!






















6 kommenttia:

  1. Aikas upeasti olet sairautesi ja olemisesi ymmärtänyt. Symppistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon kommentistasi, tulipa hyvä mieli.😊 En tiedä, että olenko täysin, mutta ainakin olen iloinen siitä, että olen täällä, vaikka sairas olenkin.🙏 Kiitos paljon 😊

      Poista
  2. Hyvä Blogu jälleen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon 🥺 Onpa ihana kuulla, jos teksti oli edes jotenkin siedettävää.😅

      Poista
  3. Ihan mahtavaa lukea vahvuuksistasi. Pidä hyvä asenteesi elämää kohtaan jatkossakin. Olet hyvä esimerkki niin ikäisillesi kuin meille vanhemmillekin siitä mikä elämässä on tärkeää ja tavoiteltavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon!❤️ Onpa ihana kuulla, jos se, että keron vahvuuksistani ja asenteestani nykyään elämään.😊 Noh, en kyllä ole, mutta ihana kuulla, jos sinusta tuntuu edes jotenkin siltä.😊 Kiitos paljon!😊

      Poista

Mikä on lyhytkasvuinen? / Minkälaista on olla se?

 Hei kaikille! Nyt tulee varmasti pisin, mielenkiintoisin ja paras blogini ikinä joten kiva että olet tullut lukemaan tätä. Tämä on herkkä a...